Článek
Tento vůz byl vyroben ve městě San Cesario sul Panaro nedaleko italské Modeny, kde společnost Horacia Paganiho od roku 1992 sídlí. Na svém výrobním štítku nese pořadové číslo 51 (z celkové série pouhých100 kusů).
Automobil má najeto pouze sedm kilometrů a vyroben byl vloni. Samotná výroba zabrala půl roku. Bez zajímavosti jistě není fakt, že je vlastnoručně podepsán Horaciem Paganim. Podpis je zalakován na pravé zadní části karoserie v červeném barevném odstínu.
Modelová řada Huayra, kterou Pagani poprvé představil světu na ženevském autosalonu v roce 201, vzdává svým pojmenováním poctu bohu větru dle pradávné legendy Inků žijících v Jižní Americe. Huayra nahradila předešlý model Zonda a její vývoj trval téměř pět let.
Základem vozu Pagani Huayra je karbonový monokok, který doplňuje dvojice rámů vpředu a vzadu z chrom-molybdenové oceli. K nim jsou přichyceny obě nápravy a uložení motoru. Také povrchové díly jsou v zájmu udržení nízké hmotnosti vozu pouhých 1350 kg vyrobeny z kompozitních materiálů. Maximální rychlost vozu je 360 km/h. Zrychlení 0-100 km/h je pak otázkou 3,3 sekundy.
Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec původem z AMG je ve voze uložen podélně před zadní nápravou. Výkonové parametry této pohonné jednotky se suchou skříní jsou špičkové: objem motoru 5980 cm3 a největší výkon 537 kW, tedy 730 koní. Točivý moment činí 1000 Nm (v pásmu 2250 až 4500 otáček za minutu).
Výfukový systém z titanu váží méně než 10 kg a jeho dodavatelem je, stejně jako u modelu Zonda F, německá specializovaná firma MHG-Fahrzeugtechnik.
Výkon je přenášen výhradně na zadní nápravu prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky Xtrac, vážící 96 kilogramů.