Článek
Tertekovi stavba zabrala zhruba tři měsíce přes zimu; chtěl něco, čím by se mohl snadno a levně dopravovat ke svým zhruba 25 km vzdáleným úlům. Původně postavil elektrokolo, ale pak se rozhodl pro uzavřené autíčko, protože do něj neprší.
„Lidé nevěřili, že něco takového je možné udělat, ale já jsem tvrdohlavý. Musel jsem to dokončit, když mě to napadlo, za jakoukoliv cenu,” říká Terteka. Ona cena nebyla až tak velká - náklady na výrobu dosáhly zhruba 34 tisíc korun a ujetí 100 km stojí údajně asi 2,56 koruny.
Vůz má baterii s kapacitou právě na těch 100 kilometrů a třebaže je malý, je v něm sedačka i pro dalšího pasažéra. Dosáhne nejvyšší rychlosti 58 km/h, ale má motor o výkonu pouhé tři kilowatty, takže dle ukrajinských pravidel nepotřebuje registrační značky.
A ano, vypadá trochu jako Dalek, ale rozhodně nebude chtít hubit, k čemu přijede.
Navíc lidem - tedy, aspoň jednomu člověku - život usnadňuje.