Článek
Největší počet titulů Top Safety Pick a Top Safety Pick+ letos u IIHS, organizace, která v USA zajišťuje nárazové testy aut, získala automobilka Hyundai - celkem deset. Druhá je Kia s devíti a třetí shodně Toyota a Subaru s osmi cenami. Ovšem, u různých automobilek testoval institut různý počet aut.
Ona oceněná desítka hyundai zahrnuje modely v Evropě neprodávané, ale také ty, které si můžete jít zítra koupit - např. santa fe, konu, ioniq nebo tucson. Zahrnuje modelové roky 2018 a 2019. Model Santa Fe je v této desítce dvakrát - jednou za každý modelový rok, protože letos došlo ke generační obměně.
Ocenění je v některých případech podmíněno příplatkovou výbavou, např. lepšími světlomety či pakety jízdních asistentů; IIHS testuje vozy v různých specifikacích a, podobně jako u EuroNCAP, nezohledňuje jen pasivní bezpečnost, kterou vyzkouší v nárazovém testu.
Pořadí | Značka | Počet ocenění |
---|---|---|
1. | Hyundai | 10 |
2. | Kia | 9 |
3. - 4. | Toyota | 8 |
3. - 4. | Subaru | 8 |
5. | Honda | 7 |
6. | Mazda | 6 |
7. - 9. | Lexus | 5 |
7. - 9. | Nissan | 5 |
7. - 9. | BMW | 5 |
10. | Acura | 4 |
11. - 12. | Volvo | 3 |
11. - 12. | Mercedes-Benz | 3 |
13. - 14. | Genesis | 2 |
13. - 14. | Audi | 2 |
Aby vůz získal ocenění Top Safety Pick, musí dosáhnout nejlepšího hodnocení „Dobrý” v crash testech řidičovou částí přídě, z boku a ve zkoušce střechy a hlavových opěrek. Navíc musí být vybaven dobře hodnoceným systémem prevence srážky vpředu a světlomety, které získají hodnocení „Dobrý” nebo druhé nejlepší „Dostatečný”.
Pro ocenění Top Safety Pick+ musí vůz navíc mít hodnocení „Dobrý” nebo „Dostatečný” v crash testech spolujezdcovou částí přídě a světlomety musí být „dobré”.