Článek
Nové GTO mají na svědomí ti nejlepší učni z Audi v Neckarsulmu. Na první pohled je jasné, že auto stojí na základech RS 6 Avant s výkonem 600 koní, který autu propůjčuje čtyřlitrový motor V8.
Speciál IMSA, který je pro studii inspirací, měl na konci 90. let motor 2,2 litru se čtyřmi válci a výkonem 720 koní. V roce 1989 s Hansem-Joachimem Stuckem za volantem bodoval na amerických závodních okruzích, technika přitom byla odvozena od rally speciálu S1 quattro.
Test Audi RS 6 Avant: Rodinná raketa
Nový koncept je pod kapotou pravděpodobně věrný osobní RS 6 Avant, o žádných velkých změnách se v Audi nezmiňují. Zásadní jsou ovšem inovace, které učni vytvořili při práci na zevnějšku.
První pohledy na auto pravděpodobně poputují k vyplněným diskům kol s červenou středovou maticí, jako mu bývá u závodních speciálů. Za zmínku stojí i obří přední nárazník a nové, větší zadní křídlo v červené barvě.
Na autě je pak několik odkazů na slavné rallye speciály od Audi. Skvěle působí například nové vdechy vzduchu na přední kapotě, závodní číslo 40 odkazující na čtyřicetileté výročí, speciální lakování a v neposlední řadě i boční vývod obřího výfuku.
Není sice jasné, zda se nejedná jen o atrapu, ale i tak to působí autenticky a skvěle. Parádní je i zcela závodně navržený vnitřek vozidla se skořepinami Recaro a šestibodové pásy. Zadní sedadla byla pro snížení hmotnosti demontována.
Audi představuje výroční TT RS, speciální edice slaví 40 let pohonu quattro
Audi tvrdí, že všechny nápady na předělání RS 6 na GTO vznikly v hlavách studentů. Finální koncepci s nimi nakonec vytvořil sám šéf designu Audi Marc Lichte. Jejich vize odkazu ovšem s největší pravděpodobností skončí jen jako koncept.