Článek
Podle soudu by bylo zapotřebí konkrétních důkazů, které by prokázaly, že odpovědné osoby v Audi alespoň věděly o nelegální technologii nebo podporovaly strategické rozhodnutí o jejím použití.
Soudci proto zrušili rozsudek nižšího krajského soudu v Naumburgu. Žalobce má nyní možnost znovu předložit svá obvinění u nižšího soudu, ale musel by předložit stanovené důkazy. To by však bylo velmi obtížné, uvedla agentura DPA.
Volkswagen ukončil více než 25 tisíc dieselových sporů smírem

Nejvyšší německý soud se věnoval případu majitele modelu Audi A6, který si vůz s problematickým motorem koupil krátce před vypuknutím skandálu. Soud nižší instance mu původně přiklepl odškodnění 20 000 eur (přes půl milionu Kč) plus úroky, to se ale nyní změnilo v neprospěch majitele.
Rozhodnutí soudu tak znamená, že odškodné je třeba žádat po koncernu Volkswagen. Podle Audi kvůli emisnímu skandálu podalo žalobu přímo na Audi několik málo tisíc majitelů. Většina z dotčených vlastníků žalovala o náhradu škody přímo mateřský koncern.
Audi SQ7 a SQ8 se zbavují osmiválcového dieselu, downsizing ale nečekejte

Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňoval manipulovat s testy emisí. Auta díky tomu při kontrolách produkovala výrazně méně emisí než při běžné jízdě.