Hlavní obsah

U Američanů nejvíce boduje Porsche, Jaguar a BMW

Motoristé ve Spojených státech jsou nejspokojenější s německou značkou Porsche. Vyplývá to ze studie výzkumné společnosti J.D. Power and Associates. Druhé místo obsadila britská značka Jaguar, za kterou se zařadila další německá značka BMW. V první desítce se objevila pouze jediná americká značka, a to Cadillac patřící do koncernu General Motors.

Článek

Řada amerických značek však zaznamenala výrazné zlepšení proti loňskému roku. Nejvýrazněji poskočila značka Buick, za kterou následovaly značky Chrysler, Ford, Mercury a Dodge. Celková spokojenost motoristů s automobily nicméně poprvé za minimálně pět let klesla, a to především kvůli stoupajícím cenám benzinu.

"Průměrné ceny na čerpacích stanicích se od minulé studie zvýšily o 27 procent, což mezi majiteli automobilů vyvolalo zvýšenou citlivost na spotřebu paliva," řekl analytik společnosti J.D. Power David Sargent. "Zvýšené náklady na tankování vedou k větší nespokojenosti se spotřebou, než tomu bylo v minulosti," dodal.

Drahý benzín přispěl k loňskému poklesu prodeje automobilů ve Spojených státech o téměř tři procenta na 16,14 miliónu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1998. Země však zůstává s velkým náskokem největším trhem s automobily na světě.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám