Článek
Řada amerických značek však zaznamenala výrazné zlepšení proti loňskému roku. Nejvýrazněji poskočila značka Buick, za kterou následovaly značky Chrysler, Ford, Mercury a Dodge. Celková spokojenost motoristů s automobily nicméně poprvé za minimálně pět let klesla, a to především kvůli stoupajícím cenám benzinu.
"Průměrné ceny na čerpacích stanicích se od minulé studie zvýšily o 27 procent, což mezi majiteli automobilů vyvolalo zvýšenou citlivost na spotřebu paliva," řekl analytik společnosti J.D. Power David Sargent. "Zvýšené náklady na tankování vedou k větší nespokojenosti se spotřebou, než tomu bylo v minulosti," dodal.
Drahý benzín přispěl k loňskému poklesu prodeje automobilů ve Spojených státech o téměř tři procenta na 16,14 miliónu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1998. Země však zůstává s velkým náskokem největším trhem s automobily na světě.