Hlavní obsah

Tým Buggyra čekají finální testy před startem Dakaru. Jede i veterán Kolomý

Tatra Buggyra Racing a Barth Racing, dva z českých týmů na Dakaru, odpočítávají poslední hodiny do startu nejtěžší rallye světa. Čas je vyplněn finálním testováním, přípravami a technickými kontrolami. „Všichni jsme dorazili v pořádku,” říká manažer Buggyry.

Foto: Tatra Buggyra Racing

Finální přípravy vozů týmu Buggyra Racing před Dakarem 2018

Článek

Do startu dakarské rallye zbývají necelé dva dny a týmy mají před sebou poslední testování, zda vše funguje, jak má. Tým Tatra Buggyra Racing se podělil o několik fotografií z peruánského hlavního města Limy, odkud bude závod 6. ledna startovat.

Kontrolou a finální přípravou procházely jak závodní speciály, tak, a možná především, i doprovodná auta. „Všichni jsme do hlavního města Peru dorazili v pořádku a překvapivě tak i technika, která každý rok schytala při přepravě nějaké ty šrámy,“ komentoval první hodiny Jan Kalivoda, manažer týmu.

Foto: Tatra Buggyra Racing

Tým Buggyra Racing před startem Dakaru 2018

Po šesti letech pojede i Martin Kolomý. Při své poslední účasti na Dakaru měl nehodu. „Nyní se chystáme na zítřejší test, který by měl být jen jako zkouška, že vše funguje, jak má. Věřím, že dopadne dobře, protože pozítří nás čekají administrativní přejímky a nerad bych klukům přidělal práci přes noc,“ řekl bruntálský rodák.

Podle slov Josefa Kaliny, navigátora posádky Martina Šoltyse, bude písek při zítřejších testech hodně sypký. „Nebude to určitě nic lehkého,“ říká Kalina. Letošní účast je pro něj šestadvacátá, zatímco Šoltys je tu poprvé.

Foto: Tatra Buggyra Racing

Kolem tří ostrých speciálů je potřeba spousta dalšího vybavení.

V českých barvách jede i americký pick-up truck

Administrativní a technické kontroly v Limě v těchto dnech podstupuje také flotila týmu Barth Racing. Jedním z jejích čtyřkolých členů je na český tým možná trochu nezvyklý vůz, americký pick-up truck Ford F-150.

Trénink v dakarském speciálu: U Jihlavy jsme našli těžší terén než na Dakaru

Rallye Dakar

Je poháněn pětilitrovým benzínovým osmiválcem Coyote z Fordu Mustang, který nebyl nijak upravován. Nemá ani přeplňování, pro benzínové motory v dané kategorii není povoleno, a kvůli 38mm restriktoru je jeho výkon 360 koní. Na 2 100 kg těžké auto to není zrovna moc.

Foto: Barth Racing

Ford F-150 týmu Barth Racing má osmiválec z Mustangu.

I tým Barth Racing samozřejmě má doprovodná auta. V týmu jsou Volkswageny Crafter s pohonem všech kol, které vezou pneumatiky a jistě i jiné díly potřebné pro servisní zastávky. A také zcela sériová Škoda Kodiaq, o které jsme psali již dříve. [celá zpráva]

Tento Kodiaq bude první Škodovkou na Dakaru jako doprovodné vozidlo. I tak bude muset překonat zhruba 10 tisíc kilometrů, na kterých je lepší asfalt nebrat jako samozřejmost. Největší úpravou je zahrádka na střeše, jinak je Kodiaq zcela sériový, a to včetně pneumatik - dostal obyčejné silniční zimní obutí.

Foto: Barth Racing

Flotila týmu Barth Racing čítá i dva Craftery a jeden Kodiaq jako doprovodná vozidla.

Výběr článků

Načítám