Článek
Společný základ se Smartem ForFour se firmě zřejmě moc nevyplatil. Auto se sice prodává dobře, ale jen na některých trzích. Hlavně na tom domácím. U nás byl pro nezájem stažen. Přesto je to zajímavé auto, které je hlavně cenově dostupné.
Inovovanou verzi poznáte podle toho, že přišla o kruhové LED svítilny na předním nárazníku. Denní svícení se přesunulo do hlavních světlometů a má tvar C, stejně jako nová světla vzadu. Nárazník je tak robustnější.
Jenže to hlavní se skrývá pod podlahou zavazadelníku. Tam jsou totiž na výběr pouze tři zážehové tříválce. Nejvýkonnější 0.9 TCe 95 (68 kW) známe, stejně jako 1.0 SCe 65 (48 kW). Jenže dosud byl v nabídce i 1.0 SCe 70. Ten nahrazuje verze SCe 75 s výkonem 52 kW. Všechny agregáty jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo se šestistupňovou dvouspojkovou EDC.
Změny se dotkly i podvozku, i když velmi málo. Stále má ty samé nápravy (vzadu málo používaná De Dion) ale hlavně se zkrátily pružiny. Auto teď sedí o jeden centimetr níž kvůli snížení odporu vzduchu, což samozřejmě vede k redukci spotřeby paliva.
Auto je jinak prakticky stejné. Jistě, může mít nové barvy a v interiéru je nový sedmipalcový infosystém s dvojicí USB konektorů. Nová je řadicí páka a na zadním blatníku je přívod vzduchu do motoru, ale to jsou jen marginálie. Auto si budou moct zákazníci prohlédnout poprvé na autosalonu v Ženevě. Cena zatím nebyla zveřejněna.