Článek
Pro někoho je boxer spalující naftu spíše rouháním, ale zákazníkům prostě turbodiesel chyběl. A Subaru nechtělo ustoupit od svých protiběžných pístů. Konstrukce takového „macka“ je však hodně problematická.
Výsledkem je motor, který nevyniká ani tak výkonem a točivým momentem, jako spíš svojí konstrukcí. Odpadl totiž problém, že by se mohla přednost motoru v nízkém těžišti změnit tím, že by se na válce připevnilo turbodmychadlo a common rail. Turbo šlo totiž do spodní části motoru!
:. Turbodmychadlo je umístěno pod blokem válců.
Nahoře se tak usídlil jen common rail, který má jediné tlakové potrubí, jehož osa je kolmá na klikovou hřídel. Od něj vedou dlouhatánské kovové trubičky k vstřikovačům. Ty jsou naopak nejkratší, jaké kdy kdo vyrobil.
Fuji Heavy Industries se v tomto případě snažilo zminimalizovat ztráty ve vedení tím, že tlakové ztráty ve vstřikovači způsobené kmitáním paliva rázně omezí.
:. Systém vstřikování common rail
Subaru zatím nezveřejnilo výkonové křivky agregátu, ani tlakové parametry common railu a turbodmychadla. Jedno je jisté. Subaru naladilo motor na výkon 110 kW při 3600 ot./min a 350 N.m při 1800 ot./min. To je na objem 1998 ccm celkem solidní hodnota, která není vykoupena žádnou velkou spotřebou. Podle výrobce by se měla pohybovat na úrovni 5,6 l na 100 km.
Anketa
Vstřikování common rail
Rovnotlaké vstřikování, kde podávací palivové čerpadlo naplní zásobník, ze kterého pak jednotlivé vsřikovací trysky odebírají palivo o příslušném tlaku. Common rail umožňuje použití extrémně vysokých tlaků.