Článek
O pohon prototypu Audi A1 clubsport quattro se stará zážehový motor Audi – pětiválec o objemu 2,5 litru přeplňovaný turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu. Na rozdíl od standardního provedení v modelech Audi TT RS a RS 3 Sportback byly výkonové parametry motoru 2.5 TFSI výrazně zvýšeny. Upravené je turbodmychadlo, mezichladič stlačovaného vzduchu, sací trakt a výfukové potrubí. Nynější výkon je 370 kW (503 k) a 660 Nm.
Celková hmotnost upravené A1 činí 1390 kilogramů. Díky tomu je auto velmi dynamické - 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a 0-200 km/h za pouhých 10,9 sekundy. Pro zajímavost: akcelerace z 80 na 120 km/h na čtvrtý převodový stupeň trvá 2,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Sportovní potenciál dává najevo pozměněný design, 19palcová kola (pneumatiky mají rozměr 255/30). Přední blatníky, dveře a zadní blatníky rozšiřují vůz o 60 mm. Zádi dominuje střešní spoiler nahoře a velký difuzor dole. Velké kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou vpředu vyrobeny z keramického kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Upravený podvozek je vybaven nastavitelnými tlumiči.
Podle Audi se prototyp A1 clubsport quattro v prodeji neobjeví.