Článek
Tahle bílo-černá kreace je prezentací automobilové dokonalosti. TechArt prostě umí, a to dokázal na voze Porsche Cayman, který po úpravě získal strohé označení GT.
Už vzhledově je GT na špici. Přední spoiler získal elegantní a přitom extrémně účinný tvar. V aerodynamickém tunelu optimalizovaný design snižuje proudění vzduchu pod vůz a většinu jej nasává do prostoru pro chlazení. Ve velkých výkrojích jsou pak v černých plastových držácích umístěny malé mlhovky.
Vzadu pak objevíme velký difuzor a především ohromné karbonové křídlo, jenž zvyšuje přítlak na zadní nápravu o prokazatelných 30 % při rychlostech mezi 130 - 150 km/h. Po celém voze najdeme i další drobné změny, jako například nová zpětná zrcátka z karbonu.
Boxer, ale jaký?
Jenže to hlavní čeká pod povrchem. Kola pohání tradiční šestiválec typu boxer. Jenže jeho válce z původních 3387 ccm byly převrtány na objem 3824 ccm. Vrtání se tak zvětšilo na 99 mm, bylo tedy potřeba nasadit nové kované písty, ojnice i klikovou hřídel. Sání dostalo speciální závodní vzduchový filtr, vačky mají ostřejší charakteristiku a výfuk z nerez oceli je také zcela kompletně přestavěn. Tak je možné využít maximálního výkonu 283 kW a točivý moment 407 N.m.
Rychlé "nohy"
Podvozek získal systém PASM, tedy elektronicky stavitelné tlumiče, které podle jízdních podmínek mohou měnit svou výšku o 25 mm. Je zde ovšem možnost také ručního nastavení ve dvou módech - Manual a Sport.
I díky kvalitnímu podvozku nyní zvládne TechArt GT maximální rychlost 285 km/h a stokilometrovou rychlost po startu z místa atakuje za 4,9 s.