Článek
Na švýcarské straně jezera Lago Maggiore Volkswagen ukázal vůz ID.X Performance, koncept limuzíny ID.7 s tuningovými prvky a vyšším výkonem.
Úpravy exteriéru zahrnují například přední spoiler a zadní difuzor, které jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Vývojáři rozšířili rozchod kol o 80 milimetrů a světlou výšku podvozku s tužšími pružinami snížili o 60 milimetrů.
Vůz stojí na 20palcových kolech z lehké slitiny upevněných centrální maticí a vybavených závodními pneumatikami s šířkou 265 milimetrů. Potřebný přítlak vytváří rozměrný spoiler z uhlíkového kompozitu na zádi.
V interiéru poskytují cestujícím lepší oporu těla i při dynamické jízdě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu. Dalším odlišením uvnitř jsou červené ozdobné prvky.
K pohonu slouží dva elektromotory, systémový výkon činí 411 kW, 558 koní. Synchronní elektromotor s permanentními magnety na zadní nápravě doplňuje asynchronní elektromotor na přední nápravě. Výhodou tohoto druhu pohonu předních kol je odolnost vůči krátkodobému přetížení spolu s mimořádně nízkými ztrátami ve vypnutém stavu.
Asynchronní elektromotor je proto optimální pro režim krátkodobého zvýšení výkonu. Řízení točivého momentu obou elektromotorů má na starosti manažer jízdní dynamiky, který v koncepčním voze řídí také činnost uzávěrky zadního diferenciálu. Řidič tuto funkci ovládá na samostatném displeji s úhlopříčkou 17 centimetrů na středové konzole.
Tato studie je demonstrací možných úprav a po technické stránce možná i předzvěstí sportovní varianty modelu ID.7, v této podobě se však do výroby nedostane.