Článek
Na švýcarské straně jezera Lago Maggiore Volkswagen ukázal vůz ID.X Performance, koncept limuzíny ID.7 s tuningovými prvky a vyšším výkonem.
Úpravy exteriéru zahrnují například přední spoiler a zadní difuzor, které jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Vývojáři rozšířili rozchod kol o 80 milimetrů a světlou výšku podvozku s tužšími pružinami snížili o 60 milimetrů.
Vůz stojí na 20palcových kolech z lehké slitiny upevněných centrální maticí a vybavených závodními pneumatikami s šířkou 265 milimetrů. Potřebný přítlak vytváří rozměrný spoiler z uhlíkového kompozitu na zádi.

Koncept Volkswagen ID.X Performance
V interiéru poskytují cestujícím lepší oporu těla i při dynamické jízdě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu. Dalším odlišením uvnitř jsou červené ozdobné prvky.
K pohonu slouží dva elektromotory, systémový výkon činí 411 kW, 558 koní. Synchronní elektromotor s permanentními magnety na zadní nápravě doplňuje asynchronní elektromotor na přední nápravě. Výhodou tohoto druhu pohonu předních kol je odolnost vůči krátkodobému přetížení spolu s mimořádně nízkými ztrátami ve vypnutém stavu.

Koncept Volkswagen ID.X Performance
Asynchronní elektromotor je proto optimální pro režim krátkodobého zvýšení výkonu. Řízení točivého momentu obou elektromotorů má na starosti manažer jízdní dynamiky, který v koncepčním voze řídí také činnost uzávěrky zadního diferenciálu. Řidič tuto funkci ovládá na samostatném displeji s úhlopříčkou 17 centimetrů na středové konzole.
Tato studie je demonstrací možných úprav a po technické stránce možná i předzvěstí sportovní varianty modelu ID.7, v této podobě se však do výroby nedostane.
Volkswagen začal vyrábět elektromobil ID.7, který z Emdenu vytlačil passat

Volkswagen ID.7 naživo: Vzdušná kabina s úchvatnou prostorností
