Článek
Nový prototyp, který se nejspíše nikdy nebude sériově vyrábět, se jmenuje Dacia Duster Birou Mobil. Jde o to, že běžná Dacia Duster se o zhruba metr a půl natáhla do délky, základní rysy karoserie jsou stejné. Nyní tento model měří 5,8 metru a má upravené zavěšení kvůli znatelnému nárůstu délky a hmotnosti.

Dacia Duster Birou Mobil (2012)
O pohon se stará benzínová šestnáctistovka s neudaným výkonem a ani parametry zrychlení, nejvyšší rychlosti či spotřeby. Uvnitř se výrazně prodloužil prostor a přibyla i luxusní výbava, nechybí konferenční stolek, WiFi, počítač, televize nebo malá lednička. Vzadu se usadí celkem čtyři cestující, přičemž dva sedí proti směru jízdy.

Dacia Duster Birou Mobil (2012)
Dacia celý projekt prezentuje jako studentské cvičení. Není bez zajímavosti, že patnáct studentů z třiadvaceti získalo po promoci práci v Renault Technologie Roumanie, rumunského technologického centra mateřského Renaultu.