Hlavní obsah

Ruf CTR dá 360 km/h

Někdo si jistě bude myslet, že jsme naprosto mimo, když hlásáme, že Porsche může jet až 360 km/h. Z části má pravdu. Tohle auto totiž nenese značku Porsche, ale tuningového úpravce z Pfaffenhausenu - firmy Ruf. Mnoho společného se sériovým vozem nemá, ale těch 360 km/h by prý pokořit mělo.

Článek

A proč si Ruf vybral za vzor svého snažení pro vrcholný model zrovna levnější auto Porsche Cayman? No odpověď je jasná. Model 911 je sice úžasná kára, ale motor umístěný nad zadní nápravou je z hlediska dynamických sil působících na vůz prostě zcela tragický. A výkon můžete mít jaký chcete, klidně si přidat pohon všech kol a ještě vyloupnout všechny plechové panely a nahradit je karbonovými, fyzika se prostě ošidit nedá.

700 koní na uzdě

To auto s motorem umístěným mezi nápravami je už z jiného těsta. Sice není tak výkonný, ale to se dá lehce napravit. Třeba nejjednodušší cestou - vyndáním toho starého a instalací nového z dosud vládnoucí špičky Ruf RT12. Ovšem tam má maximální výkon "pouhých" 478 kW (650 koní). To v caymanu už výkonová špička přelezla na 515 kW a točivý moment vrcholí v 850 Nm! A to je opravdu pořádná nálož na auto, které má pouze pohon zadních kol.

Aby auto pořádně sedělo, bylo potřeba ho upravit i na podvozku a karoserii. To ovšem znamená, že zadní partie byly prakticky kompletně odříznuty a z uhlíkového kompozitu vyrobeny nové díly - blatníky, nárazník, difuzor či přítlačné křídlo. Jak dopadl podvozek či převodovka zatím nevíme. Ale pravděpodobně se na tlumičích a pružinách opět podepsala dlouho spolupracující firma Bilstein a převodovka bývá u Rufu často domácí výroby.

Jako starý Yelow Bird

Výsledek ale stojí prý za tu cenu (asi 7,5 miliónu korun). Automobil zvládne maximální rychlost 360 km/h. Tato hodnota je ovšem ještě nepotvrzená, bude jí muset vyzkoušet některý z testovacích pilotů firmy. A aby měli zákazníci ještě lepší pocit, byla vozu dána jmenovka CTR3, která evokuje vzpomínky na starou devět set jedenáctku CTR.

Anketa

Která z tuningových firem zabývajících se značkou Porsche je nejlepší?
Gemballa
14,2 %
Hamann
42,7 %
Rinspeed
5,9 %
Ruf
10,2 %
Sportec
2,9 %
TechArt
18 %
9ff
6,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2701 čtenářů.
Související témata:

Související články

Extrémní tuning extrémního Porsche

Tuningová společnost 9ff připravila jednu specialitu, která je směřována k fanouškům nejrychlejších automobilů světa. Pro extrémní Porsche Carrera GT vytvořila...

Gemballův tuning přeplňovaného Porsche

Tuningový specialista na vozy Porsche je nejen firma Ruf, ale i velmi známá značka Gemballa. Ta už 26 let upravuje tyto německé sportovní vozy, takže...

Porsche Cayenne EDO: trochu vyšší supersport

Víte co je EDO Competition? Ne? Pak se nevyznáte ve světě tuningu. Právě tahle firma z Aahlenu, kde sídlí v příznačné ulici Hammer Str. se specializuje...

Výběr článků

Načítám