Článek
V poslední době se v EDO zaměřili na Porsche. Tak třeba dnes představovaný Cayenne Turbo jim připadal poněkud... prostě moc jako SUV. Málo výkonný, příliš vysoký a ne zrovna sportovní. Tak se na všechno vrhli s vervou sobě vlastní a vytvořili tenhle kus, který se snad ani nedá popsat jedním slovem.
Tak kupříkladu motor: z objemu 4,5 l výkon jen 331 kW a točivý moment 620 N.m je asi dost málo. Nové velké turbodmychadlo s plnicím tlakem až 1 bar, nový výfuk, sání, mezichladič stlačeného vzduchu i procesorová jednotka se opravdu hodily. Nakonec se na motorové brzdě objevila hodnota 455 kW a 785 N.m při 4300 ot./min. To dává velmi slušných 138 koní na litr.
Jenže jen výkon není všechno. Podvozek byl totálně přepracován pomocí dílů firmy KW. Nové tlumiče nejenže dokáží měnit světlou výšku a tuhost, ale dokonce se dá i nastavit rychlost jejich vracení. Za dvaadvacetipalcovými koly s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu pracují buď klasické kovové kotouče, ale na přání lze nasadit i keramické talíře a mnohem lepším brzdným účinkem.
A co na všechny úpravy říká rychloměr a stopky? Představte si, ze tohle (ne)SUV dokáže jet maximálně 290 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,6 s (porovnejte to s Aston Martin V8 Vantage Roadster, o kterém jsme dnes psali [celá zpráva]).