Článek
Sportovní Porsche 911 GT3 RSR má zvětšený výkon a upravenou aerodynamiku. Jeho určení pro závodní sérii GT2 je jasné.
Největší změnou oproti minulé generaci, kterou uvidíte na první pohled, jsou vstupy pro vzduch na přední masce. Jiné je i zadní přítlačné křídlo, jehož výšku si může řidič regulovat dle potřeby.
:. Porsche 911 GT3 RSR: zadní obrovské křídlo se táhne přes celou šířku vozu.
Šestiválcový boxer má válce převrtané na větší objem - namísto původních 3,8 litrů mají nyní o dvě deci více. Výkon se pochopitelně přenáší na zadní kola - 450 koní v 7800 otáčkách za minutu. Motor se nechá vytočit až do devíti tisíc. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 430 Nm. Převodovka je sekvenční, šestistupňová.
Interiér je správně závodní - hodně spartánský, přitom obsahuje vše důležité (CD a navigace to opravdu není). Novinkou je multifunkční displej, který vás mimo jiné informuje i tom, kdy přeřadit, abyste výkon motoru vyždímali do posledního koně.
Cena závodního Porsche 911 GT3 RSR je 380 000 euro, tedy více než deset miliónů korun.
:. Porsche 911 GT3 RS: v kokpitu nechybí nic, co by závodní auto mělo mít.