Hlavní obsah

Pickup GMC Syclone, který v devadesátých letech strčil do kapsy sportovní auta, se vrací jako tuning

Novinky, fra

V devadesátých letech minulého století se proháněl po amerických silnicích pickup, který tehdy strčil do kapsy většinu tamních sporťáků. Jmenoval se GMC Syclone. Nový vůz stejného jména vznikl právě nyní ve společnosti Speciality Vehicle Engineering.

Foto: Speciality Vehicle Engineering (3x)

GMC Syclone od Speciality Vehicle Engineering

Článek

Syclone bylo auto, které mělo trochu problémy s trakcí. Všichni, kdo ho řídili, potvrdili, že jeho V6 4,3 litru s přeplňováním má příliš vysoký výkon (209 kW / 284 koní) na to, aby se s ním dalo jezdit bez zátěže na korbě. A to bylo auto s pohonem všech kol a automatickou spojkou s hydrodynamickým měničem!

Jenže si představte, že tohle auto dokázalo v roce 1991 vyrazit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, což znamená, že pokořilo třeba Ferrari 348ts.

Foto: GMC

GMC Syclone z roku 1991

Společnost Speciality Vehicle Engineering vzala dnešní GMC Canyon v tříčtvrteční karoserii a pokusila se udělat něco podobného. A je tu nové Syclone, které má pod kapotou opět vidlicový šestiválec, tentokrát o objemu 3,6 litru. Ovšem výkon povyskočil na 339 kW (455 koní).

Co všechno je na autě nové? Samozřejmě kompletní přeplňování, a to včetně sání a nerezového výfuku. Podvozek má nové pružiny, tlumiče i zkrutné stabilizátory. Brzdy mají větší kotouče a třmeny s šesti pístky. I s velkými dvacetipalcovými koly se snížila světlá výška o neskutečných 12 cm vzadu a 5 cm vepředu.

Foto: Speciality Vehicle Engineering

GMC Syclone od Speciality Vehicle Engineering

Foto: Speciality Vehicle Engineering

Tohle je pořádně nadupaný šestiválec

Samozřejmě, že se změnil i vzhled. Přední maska je celá lakovaná v černé barvě, je tu nový nárazník, výdech na motoru apod. Auto vypadá opravdu skvěle. Cenu bohužel neznáme. Víme jen, že firma postaví pouze sto kusů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám