Článek
B Polo GTI Edition se nabízí hned v několika verzích, které se liší stupněm výkonu motoru. Za necelou tisícovku eur dokáže přeplňovaná šestnáctistovka s pomocí přeprogramované elektroniky zvýšit výkon na 210 koní (154 kW). Další verze dostávají několik změn i v oblasti mechaniky - vačky, leštěné kanály apod. Pak si mohou zákazníci objednat vozy s výkony 220, 250 nebo 272 koní (161, 184 a 200 kW).
Jenže tu je ještě jedna verze. Ta už musela být přestavěna téměř kompletně. Turbodmychadlo dostalo zvětšený průtok s upravenou turbínovou mříží, nová je hlava válců s většími ventily, zvětšil se i mezichladič stlačeného vzduchu.
Pro snížení zpětných tlaků ve výfuku a teploty výfukových plynů byly navrženy speciální sportovní svody se závodním katalyzátorem. Tohle Polo dokáže ze sebe na motorové brzdě vyždímat rovných 300 koní, tedy 220 kW. S tím lze provádět na silnici pravé divy - z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 5,8 s a maximální rychlost je 254 km/h.
Při takových jízdních výkonech bylo zapotřebí snížit světlou výšku, vyztužit pružení, tlumení i zkrutné stabilizátory, zvětšit brzdové kotouče a rozšířit pneumatiky na sedmnácti- či osmnáctipalcových ráfcích.