Hlavní obsah

Na první pohled normální Škoda Citigo nabízí téměř čtyřnásobný výkon

Škoda Citigo je malé městské auto, které člověk nejčastěji vídá v barvách různých rozvozů jídel. Má rovněž výhodu v tom, že je docela lehké a hbité, takže by se někdo mohl pokusit z něj udělat i závoďák. Třeba instalací dvoulitrového dieselu a pohonu všech kol. A s čtyřnásobným výkonem.

Foto: Darkside Developments (5x)

Škoda Citigo TDI 4x4 na první pohled vypadá jako normální Citigo s většími koly.

Článek

Upravená stříbrná Škoda Citigo není offroadem, nýbrž nenápadnou zbraní na okruhy, skrytým drakem, tzv. sleeperem. Autem o hmotnosti 1160 kilogramů (oproti sériovým 929 kg) aktuálně hýbe 284 koní, cíl vývoje je ještě o osmdesát víc.

Také má téměř čtyřnásobek svého původního výkonu - a není to konečná.

Foto: Darkside Developments

Darkside Škoda Citigo TDI 4x4

Příběh upraveného modelu se začal psát v roce 2012, kdy si ho jako zbrusu nové auto koupil jistý Richard Fox, britský fanoušek značky Škoda. Proslul tím, že do modelu Yeti první generace instaloval 2,5litrový pětiválec z Audi TT RS, zvýšil mu výkon na 500 koní a na okruzích s ním zesměšňoval sporťáky.

Z mrňavé Škody Citigo chtěl vyrobit něco podobného, a tak hned po koupi vystěhoval původní litrový tříválec a nahradil ho 1,8 TSI, navíc s pohonem všech kol. Vůz však nedokončil, prodal ho firmě Darkside Developments - a její výtvor máme před sebou.

Foto: Darkside Developments

Darkside Škoda Citigo TDI 4x4

U Darkside vůz koupili s již instalovaným pohonem všech kol, vykuchaným interiérem a instalovanou ochrannou klecí. Dvoulitrové TDI pod jeho kapotou už je jejich práce, stejně jako zvýšení výkonu k současným 284 koním a 542 Nm.

Pro takto velký nárůst výkonu prošel motor obrovskou řadou úprav, z nichž nejzajímavější je turbodmychadlo Garrett GTD2872VR s elektronickým ovládáním a mezichladičem stlačeného vzduchu vlastní výroby. Na druhém konci spalovacího procesu je kompletně nový výfuk od svodů až po koncovku, také vyrobený u zmíněné firmy.

Cílem vývoje je dostat se k 365 koním a pak instalovat nitro - systém vstřikování oxidu dusného pro snížení teploty spalování a možnost vstříknout ještě podstatně víc paliva pro krátkodobé zvýšení výkonu. Při jeho aktivaci by motor měl dávat nejméně 400 koní.

Foto: Darkside Developments

Darkside Škoda Citigo TDI 4x4

Převodovka pochází ze Seatu Ibiza Cupra TDI, samozřejmě byla vylepšena o kit sekvenčního řazení a dvoutalířovou spojku. Čtyřkolka využívá vícelamelové mezinápravové spojky Haldex, na přední i zadní nápravě jsou samosvorné diferenciály značky Quaife.

A samozřejmě, uvnitř připomíná sériovou verzi snad jen tvar palubní desky. Ta byla potažena černým semišem a jak přístrojový štít, tak středová konzole byly nahrazeny jednoduššími a efektivnějšími díly.

Ochranná klec se specifikací FIA tu už byla. U firmy přidali skořepinové sedačky a šestibodové závodní bezpečnostní pásy. Pokud vám něco připomínají kola, vězte, že to jsou 17” disky z Octavie RS.

Foto: Darkside Developments

Darkside Škoda Citigo TDI 4x4

Auto už má krásnou fotosadu a také personalizované registrační značky. Byť na nich ve skutečnosti stojí „TD11 AWD”, snadno z nich vyčteme zkratky „TDI” a „AWD”.

Dynamickými parametry však sloužit nemůžeme, vůz zatím není hotový. Věříme ale, že na okruhu zesměšní kde koho, i když za volantem nebude sedět Richard Fox.

Výběr článků

Načítám