Hlavní obsah

Mercedes třídy G přijíždí jako silniční pick-up od Brabusu

Brabus P 900 Rocket Edition „One of Ten“, jak se nová kreace bottropského úpravce jmenuje, je silničním pick-upem s devíti stovkami koní pod kapotou. Má jen čtyři kola a vznikne deset kusů.

Brabus P 900 Rocket Edition One of TenVideo: Brabus

Článek

„Jen“ čtyři kola? Nemá auto běžně čtyři kola? To sice ano, ale renomovaným úpravcům se v poslední době líbí pick-upům a SUV přidávat jednu nápravu navíc. Nejnovější kreace německého úpravce mercedesů Brabus ale jde proti tomuto trendu, model P 900 Rocket Edition „One of Ten“ má tedy „jen“ čtyři kola.

Jeho prapůvodním základem je třída G ve verzi AMG G 63, ovšem místo klasického zavazadelníku tu je otevřená korba. Pokud se vám zdá, že rocket je delší než třída G, máte pravdu - o 69 cm, z toho 50 cm přibylo na rozvoru náprav. Celková délka tak je 5,38 metru.

Brabus podobný vůz už v nabídce má, jmenuje se XLP, ovšem to je terénní vůz s portálovými nápravami. Rocket vznikl kvůli poptávce zákazníků po vysokovýkonném silničním pick-upu, a jak jistě tušíte, číslo 900 odkazuje na výkon motoru.

Pick up za 18 milionů. Brabus ukázal upravený Mercedes G

Tuning

Původně čtyřlitrový osmiválec narostl objemem na 4,4 litru - nehleďte na loga, tisková zpráva tvrdí 4407 ccm - díky většímu vrtání i zdvihu, kterému pomáhají nové kované písty a frézovaná kliková hřídel.

Nová jsou také turbodmychadla, dávají plnicí tlak 1,4 baru, dále výkonnější palivová čerpadla a lépe průchozí výfukový systém s klapkami pro regulaci zvuku. Výsledek je 900 koní a 1250 Nm, ovšem pro životnost přenosového ústrojí elektronika škrtí motor na „pouhých“ 1050 Nm.

Takto extrémní výkon stačí ke zrychlení na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 280 km/h, a to i přes hmotnost 2,7 tuny. Kombinovaná spotřeba navzdory tomu není až tak příšerná, alespoň na papíře - 14,4 l/100 km. Realita samozřejmě bude záviset na jízdním stylu řidiče.

Po vzhledové stránce je vůz těžko přehlédnutelný, dostal nové nárazníky, díky nástavcům blatníků je celkem o 10 cm širší, kapota má obří nasávací otvor a dokonce okénko, kterým je vidět motor. Kola mají v průměru 24″ a jejich součástí jsou karbonové aerodynamické kryty, a konečně maska chladiče, a dokonce i koncovky výfuku mají červené podsvícení, kdyby náhodou byl zbytek auta příliš nenápadný.

V kabině dostala spousta věcí červenou barvu, i těch velmi nepravděpodobných, jako jsou tlačítka, mřížky výdechů ventilace nebo kryty reproduktorů, či také obložení ramen volantu. Celkem je v interiéru takových prvků 206. Zbytek je vyveden v černé prošívané kůži, a to včetně prostorů pro nohy.

Úpravce nezveřejňuje cenu tohoto stroje, ale říká - ostatně i rovnou v názvu - že vznikne jen deset kusů. Samozřejmostí je, že si každý zákazník může nechat upravit kterýkoliv detail podle svého vkusu.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám