Článek
Divíte se, proč ten vykřičník na konci? Ten, který o motorech Wankel něco ví, ten jistě teď lapá po dechu a těm ostatním to lehce osvětlíme. Rotující píst ve tvaru sférického trojúhelníku má největší problém v těsnění jednotlivých spalovacích prostorů. Už v základním provedení "žere" motor víc oleje, než je zdrávo a kompresní poměr není tak velký, aby bylo možné těsnění uhlídat. Tento motor nemá problémy s otáčkami, takže nižší tlaky v kompresi dohání právě jimi.
Takže když firma ProTech Performance už před lety přidala vysokotlaké turbodmychadlo k předchozím generacím RX-7, byla to senzace (normálně bylo nasazováno twin turbo s nízkým tlakem). Jenže tehdy to byl spíš výstřelek, protože nebylo tehdy nebylo technicky možné všechny problémy uhlídat. Nyní s pokročilou technologickou precizností ale přichází nová RX-8, která dokáže přeplňování snést, protože sama v sériové verzi zvládá kompresní poměr 10,0:1.
PTP tedy přidělala na blok motoru nově turbo. Díky němu ale muselo být dost součástí změněno. Nejen, že se museli technici popasovat s již zmíněným těsněním, ale bylo potřeba zcela přeprogramovat řídicí jednotku a zapalování, instalovat větší vstřikovače, dát větší olejovou vanu, upravit sací a výfukové potrubí, instalovat velký mezichladič stlačeného vzduchu a dalších několik změn.
Dohromady to dá úpravy asi za 2000 dolarů. Celý automobil jak jej vidíte na fotografiích (omlouváme se za kvalitu, ale větší výrobce nezveřejnil) však stojí 33 000 dolarů. Dostal totiž navíc některé aerodynamické prvky, nové tlumiče, silnější spojku, nová kola a pneumatiky... A co za ty peníze? Především 286 kW při 7400 ot./min a 393 N.m při 5100 ot./min. To znamená nárůst výkonu o 116 kW! Na stovku tak vůz zrychlí za 4,9 s. Maximálku výrobce neuvádí.