Hlavní obsah

Korejec se pokusil přestavět Hyundai Coupé na BMW

Hyundai Coupé bylo na přelomu tisíciletí cenově dostupné dvoudveřové kupé. Korejský majitel se jej pokusil proměnit v novodobé BMW. Výsledek posuďte sami.

Foto: Hyundai

Hyundai Tuscani (ilustrační foto)

Článek

Muž, který vystupuje pod přezdívkou Dimdi na korejském fóru Bobaedream, zveřejnil spolu s příběhem několik fotografií svého „BMW“. První příspěvek ze září ukazuje černě lakovaný vůz s emblémy a světlomety od BMW, zakázkovým předním nárazníkem s mřížkou z předchozí generace řady 4, klikami dveří z řady 5 a odznaky M a xDrive vzadu.

V únoru zveřejnil aktualizaci svého projektu se zdánlivě odlišným vozem. Tento je bílý a má nový přední nárazník, který vypadá více v souladu se současným designovým jazykem BMW.

Nechybí ani sada tmavě lakovaných kol BMW či boční výdechy ve stylu Maserati. Mřížka chladiče je vyšší a nový nárazník má sací otvory ve stylu M paketu, díky čemuž Hyundai Coupé z určitých úhlů možná připomíná BMW 2 Gran Coupé.

Přestavba nekončí u exteriéru. Uvnitř majitel přidal originální volant BMW s odznakem M a přívěšek na klíče od BMW na klíč od Hyundai. Zbytek kabiny je celý původní.

Dimdi uvedl, že bylo opravdu těžké transplantovat komponenty, které nebyly kompatibilní s hyundaiem, přičemž celá stavba trvala šest až sedm měsíců. Řekl však, že projekt byl zábavný a těší ho pozornost, protože se lidé často ptají, co je to za auto.

První jízda s BMW 220d GranCoupé: Stylovka, která potěší i v zatáčkách

AutoMoto

Hyundai Coupé je evropský název, v Koreji se vůz ve dvou generacích v letech 1996 až 2008 prodával pod názvem Hyundai Tuscani. Použitý model je pozdějším příkladem z roku 2008, jde o druhý facelift druhé generace.

Standardní 2litrový motor produkoval 105 kW, 143 k, a 186 Nm točivého momentu. Je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou posílající výkon na přední nápravu. Ostatně koncepce „všechno vpředu” už dnes není cizí ani BMW...

Související témata:

Výběr článků

Načítám