Článek
Úpravy Audi A8 jsou u všech tuningových firmách těmi nejoblíbenějšími. Sice se na nich nedá trhnout velkosériová výroba, ale zas se na nich může prezentovat dokonalost výrobků. Zvýšit výkon u již tak kvalitních motorů jde jen velmi těžko. To ví i firma JE Design.
V jejím hledáčku se objevila Audi A8 s motorem o objemu 4,2 l s přímým vstřikováním benzinu. V Lengatenu přemýšleli, co s tím udělat - přiřadit turbodmychadlo je dnes velmi obvyklou prací a přitom není zaručeno, že jeho účinek nedegraduje agregát na vysokootáčkovou sportovní jednotku bez možnosti využití na silnici. Kompresor však zabírá od nižších otáček. Jeho instalace tak dokázala k původním 246 kW přidat dalších 122 kW a točivý moment expanduje z 430 na 600 N.m. Díky tomu lze dosáhnout stokilometrové rychlosti za 4,8 s (sériová verze 6,3 s, S8 5,1 s). Jelikož firma odstranila i omezovač rychlosti, maximální rychlost se udává na hranici 303 km/h.
A nebyla by to firma JE Design, aby vůz nedostal typickou čelní masku a nárazník s dvojitými mlhovými světly. Díky zvětšeným vstupním chladicím otvorům se dostane více vzduchu k motoru a chladiči, ale také pod vůz. Ten je zapotřebí odvádět difuzorem na zádi. Po jeho stranách vykukují čtyři chromované koncovky laděného výfuku. Celý vůz nyní stojí na magnesiových kolech a podvozku s odladěným pružením a sníženou světlou výškou o 30 mm. Samozřejmostí je schválení všech komponentů i celého vozu zkušebním ústavem TÜV.