Hlavní obsah

Klasická Mazda MX-5 dostala elektromotor, vyšší hmotnost kompenzuje výkonem

Britský výrobce elektrických konverzních sad pro klasické automobily Electrogenic se pochlubil přestavbou původní Mazdy MX-5 první generace. Ikonický roadster slibuje vyšší výkon a lepší akceleraci při zachování ideálního vyvážení. Nárůstu hmotnosti se ale nevyhnul.

Foto: Electrogenic

Mazda MX-5 s elektrickým pohonem od společnosti Electrogenic

Článek

O elektrifikaci Mazdy MX-5 se mluví již několik let, tato debata se však točí kolem nových generací. Britská společnosti Electrogenic, která se proslavila konverzními sadami elektrického pohonu pro klasické vozy, se však nyní pochlubila konverzní sadou pro ikonickou Mazdu MX-5 první generace.

Malý roadster s výklopnými světlomety, pověstný svou ovladatelností a zábavností, získal s čistě elektrickým pohonným systémem výkon 120 kW (163 k) a 310 Nm točivého momentu, čímž pohodlně zastíní původní atmosférické čtyřválce o objemu 1,6 a 1,8 litru.

Zrychlení z nuly na 97 km/h by tak mělo trvat kolem 6 sekund, maximální rychlost je však omezena na 185 km/h. V kabině je přitom umístěn ovladač pro nastavení výkonu elektrického pohonného systému se třemi režimy.

Mazda chystá nový spalovací motor, zamíří i do Evropy

AutoMoto

Celá konverze je koncipována jako „drop-in“, pracuje tedy s vozem v původním stavu a nevyžaduje žádné vrtání, řezání ani jiné zásahy do karoserie.

Baterie s kapacitou 41 kWh, která by měla zajistit dojezd kolem 241 km, je šikovně umístěna v přední i zadní části vozu, díky čemuž úpravce slibuje zachování vyvážení mezi nápravami 50:50.

Konverze na elektrický pohon přinesla i v tomto případě nárůst hmotnosti, zhruba o 100 kilogramů proti původní MX-5, hmotnost kolem 1,1 tuny by však stále nemusela příliš narušit zábavný charakter vozu. Výrobce navíc slibuje podporu rychlonabíjení i V2L, tedy možnost napájet z vozu elektrické spotřebiče.

MX-5 sice přišla o manuální řazení, stále však nabídne i klimatizaci, omezovač rychlosti a integrovaný displej.

Konverzní sada bude dostupná během příštího roku, cenu však výrobce zatím neprozradil. S ohledem na další projekty, jako je elektrický Jaguar E-Type, klasické Porsche 911 či Rolls-Royce z roku 1929, ale neočekáváme zrovna lidovou cenu.

Mazda MX-5 oslavila 35 let na trhu, v Česku se slavilo rekordním srazem

AutoMoto

Test Mazdy MX-5 Anniversary: Oranžový zázrak

AutoMoto

Výběr článků

Načítám