Článek
O elektrifikaci Mazdy MX-5 se mluví již několik let, tato debata se však točí kolem nových generací. Britská společnosti Electrogenic, která se proslavila konverzními sadami elektrického pohonu pro klasické vozy, se však nyní pochlubila konverzní sadou pro ikonickou Mazdu MX-5 první generace.
Malý roadster s výklopnými světlomety, pověstný svou ovladatelností a zábavností, získal s čistě elektrickým pohonným systémem výkon 120 kW (163 k) a 310 Nm točivého momentu, čímž pohodlně zastíní původní atmosférické čtyřválce o objemu 1,6 a 1,8 litru.
Zrychlení z nuly na 97 km/h by tak mělo trvat kolem 6 sekund, maximální rychlost je však omezena na 185 km/h. V kabině je přitom umístěn ovladač pro nastavení výkonu elektrického pohonného systému se třemi režimy.
Mazda chystá nový spalovací motor, zamíří i do Evropy
Celá konverze je koncipována jako „drop-in“, pracuje tedy s vozem v původním stavu a nevyžaduje žádné vrtání, řezání ani jiné zásahy do karoserie.
Baterie s kapacitou 41 kWh, která by měla zajistit dojezd kolem 241 km, je šikovně umístěna v přední i zadní části vozu, díky čemuž úpravce slibuje zachování vyvážení mezi nápravami 50:50.
Konverze na elektrický pohon přinesla i v tomto případě nárůst hmotnosti, zhruba o 100 kilogramů proti původní MX-5, hmotnost kolem 1,1 tuny by však stále nemusela příliš narušit zábavný charakter vozu. Výrobce navíc slibuje podporu rychlonabíjení i V2L, tedy možnost napájet z vozu elektrické spotřebiče.
MX-5 sice přišla o manuální řazení, stále však nabídne i klimatizaci, omezovač rychlosti a integrovaný displej.
Konverzní sada bude dostupná během příštího roku, cenu však výrobce zatím neprozradil. S ohledem na další projekty, jako je elektrický Jaguar E-Type, klasické Porsche 911 či Rolls-Royce z roku 1929, ale neočekáváme zrovna lidovou cenu.