Článek
Příběh tohoto vozu odstartoval fanoušek klasických Porsche Scott Blattner. Ten požádal kalifornskou firmu Singer Vehicle Design, zda by mu nevyrobila odlehčené a vysoce výkonné sportovní kupé postavené na základech jeho Porsche 911 (964) z roku 1990.
Nu a protože Singer chtěl vytvořit dokonalé auto, dal se dohromady s firmou Williams Grand Prix Engineering, tedy s firmou, která stavěla monoposty formule 1 pro stáj Williams. A aby dílo bylo skutečně dokonalé, tak na vývoji motoru se podílel i Hans Mezger (ročník 1929), expert přes motory, který byl zodpovědný za vývoj šestiválce v původní 911.

Singer Porsche 911 (2017)

Singer Porsche 911 (2017)
Váha pod 990 kg
Bylo stanoveno, že nové Porsche 911 nesmí mít více než 990 kg, tedy jako modely ze šedesátých a sedmdesátých let. Nyní se ovšem ve velkém použil hliník, hořčík a uhlíková vlákna. Z původní 911 toho na novém autě mnoho nezbylo, vše je ale uděláno tak, že to poznáte jen když jste znalec.
Auto nazouvá osmnáctipalcová hořčíková kola BBS Motorsport s pneumatikami Michelin – Bespoke Pilot Sport Cup 2. Ano, na první pohled vypadají jako legendární fuchsy, kteé znáte ze starých 911, ale jde o úplně nová kola. Ostatně, decentní nápis BBS je všeříkající. Brzdy dodalo Brembo, šestistupňovou převodovku pak britský Hewland, specialista na převodovky do závodních automobilů.

Singer Porsche 911 (2017)

Singer Porsche 911 (2017)
Plochý šestiválec, chlazený vzduchem
A motor? Ten je úplně nový. Jeho parametry berou dech: čtyři litry objemu, šest válců, písty umístěné proti sobě a chlazení nikoliv vodou, nýbrž hezky postaru vzduchem. Motor točí přes 9000 otáček. Výkon atmosféricky plněného, vzadu umístěného motoru dosahuje rovných 500 koní (368 kW), což je stejně jako v současném Porsche 911 GT3. Šestiválec bude mít čtyři ventily na válec. Válce a písty využívají titanu a výjimkou není ani využití hořčíku a uhlíkových vláken.
Výfukový systém je z titanu a Inconelu. Inconel je nerezová slitina niklu, chromu, železa a dalších prvků, která si díky trvalé pevnosti a tvarové stálosti i za vysokých teplot našla uplatnění v kosmonautice, letectví a samozřejmě také v motorsportu.
Výrobce této úžasné staronové 911 uvedl, že vznikne nejvýše 75 kusů. Prodejní cena zveřejněna nebyla, bohatým automobilovým nadšencům to stejně bude jedno a nedivili bychom se, kdyby se po tomto modelu jenom zaprášilo.

Singer Porsche 911 (2017)

Singer Porsche 911 (2017)