Hlavní obsah

Kalifornský Singer přestavěl klasické Porsche 911, nyní má 500 koní

Novinky, maž

Plochý šestiválec, chlazený vzduchem. Výkon 500 koní v karoserii klasické 911 s totálně upraveným interiérem. Pokud ve vás tohle auto neprobouzí chuť k pořádnému svezení, čtete špatnou rubriku.

Foto: Singer Vehicle Design

Singer Porsche 911 (2017)

Článek

Příběh tohoto vozu odstartoval fanoušek klasických Porsche Scott Blattner. Ten požádal kalifornskou firmu Singer Vehicle Design, zda by mu nevyrobila odlehčené a vysoce výkonné sportovní kupé postavené na základech jeho Porsche 911 (964) z roku 1990.

Nu a protože Singer chtěl vytvořit dokonalé auto, dal se dohromady s firmou  Williams Grand Prix Engineering, tedy s firmou, která stavěla monoposty formule 1 pro stáj Williams. A aby dílo bylo skutečně dokonalé, tak na vývoji motoru se podílel i Hans Mezger (ročník 1929), expert přes motory, který byl zodpovědný za vývoj šestiválce v původní 911.

Foto: Singer Vehicle Design

Singer Porsche 911 (2017)

Foto: Singer Vehicle Design

Singer Porsche 911 (2017)

Váha pod 990 kg

Bylo stanoveno, že nové Porsche 911 nesmí mít více než 990 kg, tedy jako modely ze šedesátých a sedmdesátých let. Nyní se ovšem ve velkém použil hliník, hořčík a uhlíková vlákna. Z původní 911 toho na novém autě mnoho nezbylo, vše je ale uděláno tak, že to poznáte jen když jste znalec.

Auto nazouvá osmnáctipalcová hořčíková kola BBS Motorsport s pneumatikami Michelin – Bespoke Pilot Sport Cup 2. Ano, na první pohled vypadají jako legendární fuchsy, kteé znáte ze starých 911, ale jde o úplně nová kola. Ostatně, decentní nápis BBS je všeříkající. Brzdy dodalo Brembo, šestistupňovou převodovku pak britský Hewland, specialista na převodovky do závodních automobilů.

Foto: Singer Vehicle Design

Singer Porsche 911 (2017)

Foto: Singer Vehicle Design

Singer Porsche 911 (2017)

Plochý šestiválec, chlazený vzduchem

A motor? Ten je úplně nový. Jeho parametry berou dech: čtyři litry objemu, šest válců, písty umístěné proti sobě a chlazení nikoliv vodou, nýbrž hezky postaru vzduchem. Motor točí přes 9000 otáček. Výkon atmosféricky plněného, vzadu umístěného motoru dosahuje rovných 500 koní (368 kW), což je stejně jako v současném Porsche 911 GT3. Šestiválec bude mít čtyři ventily na válec. Válce a písty využívají titanu a výjimkou není ani využití hořčíku a uhlíkových vláken.

Výfukový systém je z titanu a Inconelu. Inconel je nerezová slitina niklu, chromu, železa a dalších prvků, která si díky trvalé pevnosti a tvarové stálosti i za vysokých teplot našla uplatnění v kosmonautice, letectví a samozřejmě také v motorsportu.

Výrobce této úžasné staronové 911 uvedl, že vznikne nejvýše 75 kusů. Prodejní cena zveřejněna nebyla, bohatým automobilovým nadšencům to stejně bude jedno a nedivili bychom se, kdyby se po tomto modelu jenom zaprášilo.

Foto: Singer Vehicle Design

Singer Porsche 911 (2017)

Foto: Singer Vehicle Design

Singer Porsche 911 (2017)

Související témata:

Výběr článků

Načítám