Článek
Standardní Hyundai i30 N je velmi schopné auto, jak jsme zjara zjistili v redakčním testu. Není ale pro ty, kteří vyžadují co nejširší možnosti personalizace – kromě výbavy si u i30 N můžete vybrat tak nanejvýš barvu. [celá zpráva]
Automobilka se to ale chystá změnit, a jakým směrem by to mělo být, ukázal pařížský koncept i30 N Option. Rovnou říkám – sem s ním. Vypadá totiž, jako by se okruhový závoďák z šampionátu cestovních vozů zatoulal na silnici.
Na první pohled člověka upoutají ohromná chromovaná kola. Mají průměr 20 palců a můžete mít výhrady k jejich finiši, ale velikost má svůj účel – v obrovských brzdách, které se schovávají pod nimi.
Průměr kotoučů automobilka nezveřejnila, ale působí jako něco, co by člověk čekal na ostrém SUV s dvojnásobným výkonem i hmotností. Pod kapotou i30 N Option přitom zůstal dvoulitr o 275 koních, výkon navíc tu oproti sériové i30 N žádný není.
Druhým prvkem, kterému patří obrovský palec nahoru, jsou nové sedačky. Mé pozadí by sice uvítalo o chloupek širší sedák, ale když jsem do nich zapadl, říkám si – ano, v téhle sedačce si chci užívat zatáček.
Byť jsem s autem nikam nejel, a nemohu tedy ohodnotit, jak konkrétně sedačky drží tělo, prospekt je to vynikající. K tomu navíc sedačky i skvěle vypadají. Jasně že se do auta špatně nastupuje a ještě obtížněji jsem se soukal ven, ale pokud sedačky budou držet tělo tak, jak slibují, pár vteřin nepohodlí bude snadno akceptovatelných.
Na voze je celkem pětadvacet změn oproti sériové verzi. Kromě brzd a kol (mimochodem s obutými semislicky) je vidět zvenčí také např. karbonové křídlo na zádi, karbonová kapota nebo čtyři koncovky výfuku.
V kabině stojí za zmínku kromě sedaček – tisková zpráva o nich hovoří jako o odlehčených, takže spolu s kapotou jistě sníží váhu auta – také alcantarou potažený volant. Zbytek, jako karbonové detaily či „sportovní” pedály, bych si klidně odpustil.
Kromě i30 N Option ukázala automobilka v Paříži také svou poslední horkou novinku, i30 fastback N. Ten nedávno zajel rekordní čas na trase Řím–Paříž s tím detailem, že to nebyla hlavní města Itálie a Francie, nýbrž dvě vsi v Dánsku. [celá zpráva]