Článek
Standardní Hyundai i30 N je velmi schopné auto, jak jsme zjara zjistili v redakčním testu. Není ale pro ty, kteří vyžadují co nejširší možnosti personalizace – kromě výbavy si u i30 N můžete vybrat tak nanejvýš barvu. [celá zpráva]
Automobilka se to ale chystá změnit, a jakým směrem by to mělo být, ukázal pařížský koncept i30 N Option. Rovnou říkám – sem s ním. Vypadá totiž, jako by se okruhový závoďák z šampionátu cestovních vozů zatoulal na silnici.

Hyundai i30 N Option
Na první pohled člověka upoutají ohromná chromovaná kola. Mají průměr 20 palců a můžete mít výhrady k jejich finiši, ale velikost má svůj účel – v obrovských brzdách, které se schovávají pod nimi.
Průměr kotoučů automobilka nezveřejnila, ale působí jako něco, co by člověk čekal na ostrém SUV s dvojnásobným výkonem i hmotností. Pod kapotou i30 N Option přitom zůstal dvoulitr o 275 koních, výkon navíc tu oproti sériové i30 N žádný není.

Hyundai i30 N Option
Druhým prvkem, kterému patří obrovský palec nahoru, jsou nové sedačky. Mé pozadí by sice uvítalo o chloupek širší sedák, ale když jsem do nich zapadl, říkám si – ano, v téhle sedačce si chci užívat zatáček.
Byť jsem s autem nikam nejel, a nemohu tedy ohodnotit, jak konkrétně sedačky drží tělo, prospekt je to vynikající. K tomu navíc sedačky i skvěle vypadají. Jasně že se do auta špatně nastupuje a ještě obtížněji jsem se soukal ven, ale pokud sedačky budou držet tělo tak, jak slibují, pár vteřin nepohodlí bude snadno akceptovatelných.

Hyundai i30 N Option
Na voze je celkem pětadvacet změn oproti sériové verzi. Kromě brzd a kol (mimochodem s obutými semislicky) je vidět zvenčí také např. karbonové křídlo na zádi, karbonová kapota nebo čtyři koncovky výfuku.
V kabině stojí za zmínku kromě sedaček – tisková zpráva o nich hovoří jako o odlehčených, takže spolu s kapotou jistě sníží váhu auta – také alcantarou potažený volant. Zbytek, jako karbonové detaily či „sportovní” pedály, bych si klidně odpustil.

Hyundai i30 fastback N na autosalonu v Paříži
Kromě i30 N Option ukázala automobilka v Paříži také svou poslední horkou novinku, i30 fastback N. Ten nedávno zajel rekordní čas na trase Řím–Paříž s tím detailem, že to nebyla hlavní města Itálie a Francie, nýbrž dvě vsi v Dánsku. [celá zpráva]

Hyundai i30 fastback N na autosalonu v Paříži