Článek
Že BMW Z4 M není žádné ořezávátko je jasné. Už v klasické sériové verzi má opravdu hodně chuti k závodění. Jenže plný potenciál dokáže rozbalit až na okruhu, kde však ve vysokých rychlostech může snadno dojít k malé jezdecké chybě či únavě materiálu a posádka vozu bude ráda, když přežije. Proto je zapotřebí mít na uzavřené tratě pořádnou ochranu a několik změn, které dokáží všechno zvládnout.
Hamann tak upravil Z4 M do podoby, která si bude moci na tratě troufnout a ještě povozí jednoho pasažéra. Model pojmenovaný Coupe Renn Taxi má sice sériový motor 3,2 V6 (252 kW), ale novým výfukem se přidalo ještě 11 kW.
Jenže na okruhu se uplatní především kvalitní brzdy. Už v sériovém modelu jsou hodně ostré, ovšem to nestačí. Zátěž je při závodu extrémní, takže nové kotouče byly nutností. A když už se pracovalo na podvozku, tak byly upraveny i tlumiče a pružiny, aby automobil seděl blíž k asfaltu.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti
V interiéru je pořádná klec z kulatých trubek, které však neplní úlohu jen bezpečnostní, ale také silně vyztuží karoserii. Také dvě vzpěry v motoru udělají z auta pořádného "tvrďáka". Samozřejmostí je také instalace dvojice sportovních sedadel se čtyřbodovými pásy.
Z technických změn je to tak všechno, takže zbývají jen ty aerodynamické. Přední a zadní nárazník jsou vyměněny za nové, které se standardně dodávají i k ostatním modelům Hamannu. Zde ovšem má vzadu difuzor vylepšené odsávání vzduchu a vzadu také najdeme dvojici křídel zvyšující přítlak na nápravu.