Hlavní obsah

Geiger 300C SRT8: Osm válců do nirvány

Novinky,

Tuningová forma Geiger Performance připravila jednu lahůdku, která nepochází ze slavných jmen jako třeba Corvette. Je to "obyčejný" kombík s názvem 300C. Jen mu ještě v továrně dali přídomek SRT8 a Geiger mu ještě "polechtal vnitřnosti".

Článek

Jste fanoušci osmiválců? Zdá se vám, že motor 6,1 HEMI je málo silný? Pak navštivte buď svého doktora nebo Geiger Performance. Tam si s vámi jistě poradí, stejně jako s Chryslerem 300C SRT8.

Osmiválec HEMI je jedním z nejlahodněji brumlajících motorů současnosti (ohlédneme-li od sykotu z rychle se vyprazdňující nádrže). V jeho nejvýkonnější verzi SRT 8 s objemem válců 6,1 l je už hodně divoký (aby taky s 317 kW nebyl). Jenže Geiger Cars dodalo tomuto monstru svůj typický doping. K jeho boku totiž přimontovali kompresor, který zvedne "náladu" válců až na 409 kW a 679 N.m při 4800 ot./min.

To je pak pořádná pálka i na celkem slušný podvozek sériového vozu. Musel tedy být snížen o 50 mm, dostal nová dvaadvacetipalcová kola (za 8500 eur) a na brzdách se v současnosti ještě pracuje.

Všechny změny se samozřejmě promítly do jízdních vlastností. Tvrdý podvozek musí totiž zvládnout přenést výkon na vozovku tak, aby zrychlil z 0 na 100 km/h za slibovaných 4,7 s a aby maximální rychlost překročila 300 km/h.

Související témata:

Související články

Černá perla od Loderu 1899

Německá firma Loder 1899 se soustřeďuje na kompletní tuning automobilů. Jeho provázanost s firmou Cobra je však už každému, kdo se o tuning trochu zajímá,...

Asma Gladiator: Žraločí tvář na medvědovi

Tuningová firma ASMA se zaměřila na dramatické úpravy vizáže automobilů Mercedes-Benz. Nic jí není svaté a ani nový model M nezůstal ušetřen. Ohromná maska...

Policejní exot: Geiger Hummer H2

Problémy se starým a nevýkonným vozovým parkem má asi jen česká policie. V USA se policisté vozí celkem kvalitními vozy. Nikdo se tam dokonce nediví, když...

Výběr článků

Načítám