Článek
Mírný facelift u VW Touareg s sebou přinesl i změny v tuningových verzích jednotlivých firem. ABT na to šel z gruntu.
O vizáži se změněnými předními a zadními spojlery, dvaadvacetipalcovými koly či čtveřicí výfuku moc povídat nebudeme - o tom si každý udělá úsudek sám. Mnohem zajímavější jsou agregáty, jejichž paletu si ABT vzal na starost. Ten nejprodávanější je třílitrový turbodiesel a změnou čipování se z původních 165 kW se vyšplhal výkon na 199 kW. O půl litru menší motor s původními 128 kW také nezůstal bez povšimnutí a úpravou ECU narostl výkon na 143 kW.
Jenže pak tady máme ještě vrcholné agregáty, které stojí za uvážení. Takový vidlicový desetiválec turbodiesel s výkonem 265 kW - co na to říkáte? Jenže ani on není to nejlepší. Představte si benzínovou verzi ABT VS8-R, která má pod kapotou známý osmiválec o objemu 4,2 l. Původních 350 koní (257 kW) dokázali technici vybičovat na neuvěřitelných 500 koní (368 kW). Samozřejmě, že to nebylo jen načipováním jednotky, ale úprav tam bylo použito mnohem víc, včetně kompletní výměny sání, výfuku, vstřikovačů...
Jenže tohle 2,4 tuny těžké auto už by si asi s tak velkým výkonem podvozkově neporadilo. Muselo být tedy připraveno i speciální vzduchové pružení, které rychleji reaguje na jízdní podmínky a spolupracuje se systémem zachování světlé výšky vozu ALC (Abt Level Control).