Článek
Švýcarská tuningová scéna je velmi pestrá. Mezi ty nejlepší patří jistě i Sportec, jehož záběr je opravdu široký. Nedávno představil upravený Volkswagen Golf a nyní Porsche 911. Všechno samozřejmě v nejvýkonnějších variantách.
Sportec SPR1 je pro fanouška vozů Porsche něco neuvěřitelného. I TechArt má co dělat, aby sportecu stačil. Firma totiž vzala klasické Turbo a dokázala jeho šestiválec boxer "nabušit" na opravdu extra výkony. Varianty jsou v nabídce hned dvě. První "umírněná" verze se spokojí s 515 kW při 7200 ot./min a točivým momentem 810 N.m při 4800 ot./min. Maximální otáčky motoru jsou stanoveny na 7350/min.
Druhá o něco výkonnější verze už vyrazí dech i fanouškům Lamborghini. Jeho 590 kW je k dispozici při 8200 ot./min a 880 N.m při 4800 ot./min. Maximální otáčky agregátu jsou omezeny podle zařazeného převodu - jednička max. 8700 ot./min, dvojka až pětka 8500 ot./min a na šestku točí 8300 ot./min.
Dvacetipalcová kola s pneumatikami 255/30 vpředu a 345/25 vzadu skrývají vrtané kotoučové brzdy o průměru 380 resp. 322 mm. Vpředu je pro dostatečný brzdný tlak zapotřebí osm pístků, vzadu čtyři.
A teď to nejlepší - jízdní výkony. Slabší verze T70 má maximální rychlost stanovenou na 364 km/h a z 0 na 100 km/h sprintuje vůz za 3,2 s. Třístovku pokoří za 21,1 s. Silnější verze T80 má "stovkový" sprint pokořit za 3,0 s a maximální rychlost je už udávaná jen orientační - >380 km/h. T80 má litrový výkon 164 kW/l.
T70 | T80 | |
Motor - přeplňovaný šestiválec boxer | ||
Zdvihový objem 3600 ccm | ||
Přeplňovací tlak | 220 kPa | 225 kPa |
Výkon | 515 kW | 590 kW |
Točivý moment | 810 N.m | 880 N.m |
Převodovka šestistupňová manuální | ||
Max rychlost | 364 km/h | >380 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 3,2 s | 3,0 s |
Zrychlení 0-200 km/h | 9,5 s | 8,6 s |
Zrychlení 0-300 km/h | 21,1 s | 18,9 s |
Spotřeba | 17,6/9,3/13,7 l na 100 km | neuvedeno |