Článek
Jakkoliv design vychází z aktuální sedmé generace Golfu GTI, vnějších změn je na první pohled vidět hned několik. Okna jsou bezrámová, popisovaná studie je o dost širší (+71 mm), kratší (-15 mm) a výrazně nižší (-57 mm) než uváděný golf sedmé generace. Ozdobou jsou dvacetipalcová kola. Přední pneumatiky mají rozměr 235/35, zadní jsou pak hodně výrazné – šířka činí 275 mm, poměr výšky a šířky je 30 procent.
O pohon se stará benzínový šestiválec TSI se dvěma turbodmychadly a zdvihovým objemem tři litry. Největší výkon má hodnotu 503 koní (370 kW) při 6500 otáčkách, točivý moment pak vrcholí při 560 Nm (mezi čtyřmi až šesti tisíci otáčkami).
Motor je spojen s automatickou převodovkou DSG, výkon se přenáší na všechna čtyři kola. Zrychlení 0-100 km/h je otázkou 3,9 sekundy, upravený Golf GTI jede až 300 km/h. Brzdy jsou keramické a mají rozměr 380 mm vpředu, zadní kotouče mají průměr 356 mm.
O případné sériové výrobě studie Design Vision GTI Volkswagen mlčí, je to však velmi nepravděpodobné. Jde zkrátka o model, který ukazuje, co umí konstruktéři VW, a je to samozřejmě i svým způsobem reklama na aktuální Golf GTI, který se právě začíná prodávat na většině evropských trhů.
Mimochodem, v roce 2007 ukázal Volkswagen na srazu u jezera Wörthersee model poháněný dvanáctiválcem - Golf GTI W12 měl výkon 649 koní a „stovku“ zvládnul za 3,7 sekundy.