Článek
Ačkoli by mnoho lidí očekávalo, že Alpina dosadí do tohoto vozu vidlicový osmiválec, v Buchloe se zdál řadový šestiválec s objemem tři litry jako celkem schopný. Však také váží mnohem méně a jeho energetická náročnost na chlazení je mnohem menší.
Nasadili nové vstřikovače, písty Mahle, novou elektroniku do procesorové jednotky a samozřejmě systém dvou turbodmychadel. Při celkovém plnícím tlaku 1,1 baru s kompresí ve válcích 9,4:1 se dokáže vůz pochlubit výsledným litrovým výkonem 89 kW/l. Když to tak sečteme dohromady na kompletní objem, vyjde výsledný výkon u B3 Bi-Turbo 265 kW při 5500 až 6000 ot./min. Otáčky lze však využít až do 7000/min.
Maximální točivý moment 500 N.m je využitelný v širokém, až turbodieselovém rozmezí 3800 - 5000 ot./min.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti
Převodovka je sice automatická od firmy ZF, ale zákazníci se nemusí bát, že by o něco přišli. Jejích šest stupňů totiž ve sportovním automatickém módu řadí až téměř u samé hranice maximálních otáček a zájemcům o manuální změnu stupňů pádly pod volantem je připraven sekvenční mód.
Ke zvýšeným výkonům bylo zapotřebí také zvednou kvalitu podvozku. Ten byl tradičně přitvrzen na únosnou míru, takže Alpina si i zde zachovala pověst úpravce i pro konzervativnější zákazníky. Vůz může být postaven na osmnácti- či devatenáctipalcová kola o dvou designech - Classic (tradiční vzhled Alpina) či Dynamic (čtyřdílné paprsky kola). Na nich jsou nasazeny pneumatiky 225/40 vpředu a 255/35 vzadu.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti
Výsledkem všech úprav je to, že tachometr s třístovkou na konci bude využit v opravdu velkém rozsahu. Maximální rychlost se zvedla na 285 km/h a na stovku s pevným startem zrychlí vůz za 4,9 s.