Článek
Bílý pick-up s přední maskou ze Škody Yeti zaujme okamžitě: vytažené blatníky, dvacetipalcová kola a chraplavé čtyři koncovky výfuku z Fabie RS. Cestou na letiště v Milovicích ale na prototypu bez registračních značek málokdo spočinul zrakem, místní jsou na výrobky BT Automotive patrně zvyklí. A auto bez registračních značek při cestě zpátky naštěstí nezaujalo ani hlídky dvou policejních aut, kolem kterých jsme s etapem v rozmezí pěti minut projížděli.
Etape je postaven na základě Yetiho 1,8 TSI 4x4 DSG. Stejné jsou samozřejmě technické základy, převodovka, motor. Z karoserie zbylo pouze čelní sklo a přední maska, zbytek - včetně předních dveří (všimněte si jiného tvaru) - je upraven.
Hlavním cílem bylo podle Daniely Zemanové z marketingového oddělení firmy „zaujmout oborové fanoušky a širokou veřejnost a předvést jim ukázku toho, co vše je možné se sériovým vozidlem udělat“.
A jak etape jezdí? Přestože jsme měli jet nejvýše 50 km/h, na volné letištní ploše milovického letiště jsme jezdili trochu rychleji, motor k tomu vysloveně vybízí. Zklamáním je komfort, dvacetipalcová kola jsou jen na efekt, při jízdě i na malých nerovnostech z vás etape vytřese duši.
S autem skoro nelze zatáčet, obrovská kola drhnou v podbězích. Také brzdy by měly mít lepší nástup, ale tohle auto je určeno na oslňování na autosalonech a podobných motoristických akcích (autoři podali přihlášku na věhlasný ženevský autosalon), takže to až tak nevadí.
Skvělý je zvuk výfuku, vtipná jsou skořepinová sedadla se sportovními čtyřbodovými pásy. Auto na ježdění to není, ale jako předváděcí model je to povedená práce, na které je vidět nadšení jejich tvůrců.
Dodávají pro Škodovku, chystají vlastní auto
Benet Automotive dodává plastové díly nejenom pro Škodovku, tato milovická firma také vytvořila několik zajímavých modelů odvozených ze sériových verzí současných škodovek (sportovní úpravy modelu Octavia RS například). O kvalitě jistě svědčí i příprava konceptů Mission L, Fabia RS 2000 nebo Citigo WRC přímo pro mladoboleslavskou automobilku.
Škoda pick-up naposledy vyráběla v devadesátých letech, šlo o felicii s korbou. A nápad, jak se vhodně zviditelnit, byl na světě.
Nechme se překvapit, jaký další model v Milovicích, respektive v mladoboleslavské pobočce, vymyslí. "Střednědobým cílem je stavět vlastní unikátní malosériová vozidla," řekla pro Novinky Daniela Zemanová. Nejspíš to bude sporťák. A to zní hodně zajímavě.