Hlavní obsah

Brabus SV12 Biturbo Roadster: Všichni z cesty

Novinky,

Mercedes-Benz SL je parádní auto, které už má ale svoje roky. Všichni tuneři zabývající se touto značkou již svůj um na něm předvedli, takže o to překvapivější je poslední kousek známé firmy Brabus. Ti dokázali z SL udělat neuvěřitelného ďábla, kterému museli elektronicky omezit nejen maximální rychlost, ale i točivý moment.

Článek

Základem pro tohoto tuningového fešáka je to nejlepší - SL s vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 5,5 l. Jenže to je pro Brabus málo. Musí si udržet pověst (vzpomeňme nejrychlejší sedan světa Brabus Rocket [celá zpráva]), takže se do přestavby firma pustila z gruntu. Motor šel kompletně ven a zbylo z něj jen torzo.

Vhoďte to všechno!

V bloku motoru jsou převrtané válce na objem 6,3 l, Nová kovaná kliková hřídel je usazená do speciálních ložiscích, ojnice, písty, hlava válců, vačkové hřídele, ventily... to všechno je zcela nové. Musí vydržet extrémní nápor a přitom nezvýšit váhu motoru ani o deko. Na motoru pod krytem se ukrývá dvojité přeplňování s extrémně strmou turbínovou mříží, která propustí takové množství vzduchu, že bylo potřeba si nechat vyrobit na zakázku speciální vzduchový filtr s menším odporem. Také výfuk s katalyzátorem měl příliš velký protitlak, takže součást pro plnění ekologických limitů byla vyměněna za jinou - speciální s kovovou vložkou.

Je to moc?

A jaký je výsledek? Elektronika nic takového už nezvládala, takže musela být kompletně přeprogramována a nyní dokáže rozhýbat turbodmychadlo na takovou rychlost, že vytlačí z válců výkon 537 kW při 5100 ot./min. Jenže to není všechno. Točivý moment na zkušební stolici vyskočil na 1320 N.m při 2100 ot./min. To už by nezvládala i tak posílená spojka a především by se nikdy taková síla nepřenesla z kol na silnici. Proto je "krouťák" omezen na 1100 N.m. S omezovači to ale museli technici rozehrát i v rámci maximální rychlosti.

Třístovkou za půl minuty

I přes přidání speciální jednotky k podvozku ABC, snižující světlou výšku o 15 mm a vylepšující charakteristiku pružení ve vysokých rychlostech by byl vůz nakonec neřiditelný. Proto musela být maximálka omezena na 350 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychlí tenhle roadster s pevnou skládací střechou za 4,0 s, dvoustovku pokoří za 10,9 a třístovku za 29,5 s.

Samozřejmostí u tohoto vozu jsou i vnější změny. Na tradičně černé karoserii najdeme nové nárazníky, prahy, kola (255/30 ZR 20 resp. 305/25 ZR 20). Při odemknutí či otevření dveří osvítí okolí vozu diody umístěné v prazích. Cenu tohoto černého krasavce zatím výrobce nezveřejnil.

Anketa

Co je podle vás nejlepší cesta ke zvýšení výkonu motoru?
Zvětšit objem válců
13,6 %
Přeprogramovat CPU
6,8 %
Přidat turbodmychadlo
62,1 %
Přidat vstřikování NOS
7 %
Zvýšení kompresního poměru
2,9 %
Úprava sacího a výfukového traktu
4,8 %
Změna časování a zdvihu ventilů
2,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1251 čtenářů.
Související témata:

Související články

Brabus S V12 S Biturbo: AMG je pokořeno

Souboj mezi firemním tuningem v podobě AMG a ostatními soukromými úpravci pokračuje. Brabus S V12 S Biturbo však pokořuje veškeré konkurenty. I nedávno...

Nejrychlejší sedan umí jet 362,4 km/h

Na světě je několik nadšenců, kteří už chtějí mít nejrychlejší vozy světa v garáži. Nikdy s nimi nevyjedou a nevyzkouší, jestli je to pravda. Jenže pak jsou...

Výběr článků

Načítám