Článek
Před nedávnem jsme představovali model S 65 AMG, který vzbudil velký ohlas [celý článek]. Jenže nyní přichází Brabus s odpovědí. V bottropské firmě se nyní mohou vysmívat firemnímu úpravci se zkratkou AMG. Vždyť zde nabízejí i zvýšení výkonu špičkového S 65 AMG! Ze 450 kW dokáží dostat ještě dalších 76 kW.
Vrchol je ovšem zcela samostatný model s názvem Brabus S V12 S Biturbo. Mercedes ve své nejluxusnější verzi je to pouze podle karoserie a interiéru. Jinak jde o totální úpravu pro extrémní výkony.
Vidlicový dvanáctiválec byl převrtán z 5,5 l na 6,3 l. Sací a výfukové potrubí dostalo speciální úpravu pro snížení odporů a zrychlení proudu, k boku motoru byly přidělány dvě větší turbodmychadla, mezichladič stlačeného vzduchu je rozměrnější, katalyzátor propustnější a elektronika se podobá závodním speciálům. To vše dokázalo "vyždímat" výkon 537 kW při 5100 ot./min a točivý moment 1320 N.m při 2100 ot./min. Ten však musel být elektronicky omezen na 1100 N.m!
Ani v jízdních výkonech nemůže AMG konkurovat. I Brabus má elektronicky omezenou rychlost na "pouhých" 340 km/h (AMG omezuje na 250 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz za čtyři sekundy (AMG 4,4 s) a dvoustovku za 11,9 s (13,3 s).
Samozřejmě, že technici museli upravit i pružení. I když v tomto směru je známo, že Brabus poněkud drsně ubírá na komfortních vlastnostech vozů a dělá i z luxusních sedanů ostré sporťáky. I díky tomu se však může chlubit titulem "nejrychlejší luxusní sedan světa".