Článek
Když se dočteme o tuningu nějakého elektromobilu, na rozdíl od konvenčních aut většinou bývají úpravy omezeny na design. Nový počin Brabusu, který se pustil do Mercedesu-Benz EQS, však prodlužuje i dojezd tohoto stuttgartského elektromobilu.
Ken Block upravil elektrické audi

Nečiní tak ovšem úpravou elektroniky, baterie ani elektromotorů, nýbrž změnami v aerodynamice.
Právě překonání odporu vzduchu spotřebuje nejvíc energie, zejména ve vysokých rychlostech, takže snížení odporu vzduchu znamená také snížení spotřeby energie a tím zvýšení dojezdu na jedno nabití. Nebo naplnění nádrže; aerodynamika funguje pro všechny typy pohonu stejně.

Brabus EQS
Brabusu se díky doplňkům karoserie a novým kolům s velkou rovnou plochou a názvem Monoblock - mimochodem vypadají neskutečně elegantně - podařilo snížit koeficient odporu vzduchu o 7,2 %.
Jede-li vůz rychlostí mezi 100 a 140 km/h, znamená to sedmiprocentní prodloužení dojezdu. To není málo - web InsideEVs v minulosti testoval dojezd EQS 450+ v reálném světě při konstantní rychlosti 112 km/h a dostal se na 636 km. Sedmiprocentní zlepšení znamená dojezd 681 km.

Brabus EQS
Co konkrétně se měnilo? Na předním nárazníku to jsou deflektory vzduchu a lízátko, podobné prvky jsou před zadními koly, vůz také dostal malinký spoiler na víko zavazadelníku.
Všechno samozřejmě z karbonu a všechno s testováním ve větrném tunelu. Po stránce techniky vůz dostal drobnou úpravu elektroniky vzduchového odpružení, která mu dovolí klesnout o 15 mm vpředu a o 25 mm vzadu blíž k asfaltu. To také snižuje odpor vzduchu.
Nová 22″ kola Monoblock jsme již zmínili, nejsou však jedinou volbou pro upravené EQS, jak ukazují fotografie. S jinými koly, která můžete mít v rozměrech od 20 do 22 palců, však není zlepšení dojezdu tak velké.

Brabus EQS
Interiéru se fotosada příliš nevěnuje, víme však, že jsou k mání různé druhy čalounění, podsvícená loga v prazích či třeba velurový kobereček s patřičným logem do zavazadlového prostoru. U žádného prvku úpravce nezveřejňuje cenu, ovšem všechny už má ve svém webovém katalogu.
Pro úplnost, Mercedes-Benz EQS 450+ má baterii o kapacitě 107,8 kWh, výkon 333 koní a točivý moment 568 Nm. Váží 2480 kg, na stovku zrychlí za 6,2 sekundy a jeho maximální rychlost je 210 km/h.