Hlavní obsah

BMW odtajnilo model M2 Competition. Má 410 koní, manuální převodovka zůstala

Novinky, maž

Verze M2 byla s cenovkou 1,5 miliónu korun nejdostupnější M model od BMW. Proti většímu a o 61 koní výkonnějšímu M3, respektive M4 byl vždy o zhruba půl miliónu levnější. A právě z tohoto ikonického modelu dostal nový ostrý sedan s označením M2 Competition nový motor naladěný na 410 koní.

Foto: BMW

BMW M2 Competition (2018)

Článek

Zadní kola v případě modelu M2 roztáčí přeplňovaný řadový šestiválec, který při 6500 otáčkách produkuje 272 kW neboli lépe znějících 370 koňských sil. Točivý moment vrcholí na hodnotě 465 Nm (1400–5560 otáček), krátkodobě díky zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla (overboost) je to až 500 newtonmetrů.

Nově se však pod kapotu nastěhovala jednotka z většího, respektive dražšího modelu M3, respektive M4. Znamená to řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a největší výkon 301 kW/410 koní (v rozmezí 5250 až 7000 otáček) a maximální točivý moment 550 Nm (2350 do 5200 1/min).

Ne, není to tolik, kolik má standardní M3 (317 kW / 431 k), ale zatraceně se tomu blíží.

Foto: BMW

BMW M2 Competition (2018)

Foto: BMW

BMW M2 (2015)

Už původní motor z M2 byl vynikající a v našich testech s ním M2 byla skoro stejně rychlá jako dražší a větší bratr.

Za příchodem nového motoru tak nehledejme nic jiného než plnění přísnějších emisních norem, kdy nový agregát dostal filtr pevných částic. [celá zpráva]

BMW M2 (F87) zrychlení 0-250 km/hVideo: Novinky

Stovku zvládla původní M2 za nikoliv nezajímavé 4,3 sekundy (sedmistupňový automat M DCT), s manuální převodovkou za 4,5 sekundy.

Nově jsou tyto časy nepatrně lepší: z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy s automatickou převodovkou M DCT, respektive 4,4 sekundy se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta mimochodem nadále zůstala v nabídce, což je skvělé. Nejvyšší rychlost je omezena buď na klasických 250, nebo 280 km/h.

Foto: BMW

BMW M2 Competition (2018)

Foto: BMW

BMW M2 Competition (2018)

Změnilo se ještě něco, kromě motoru? Jde o drobné změny na exteriéru: zvětšené ledvinky masky chladiče (standardně lakované lesklou černou) a nový přední nárazník s většími nasávacími otvory. Ledvinky BMW dále uvádějí přepracovanou čtveřici koncovek dvojitého výfukového systému se dvěma elektricky ovládanými klapkami. V motorovém prostoru je nově karbonová vzpěra.

Prodejní ceny zatím mnichovská automobilka nezveřejnila, bude velice zajímavé sledovat finanční rozdíl oproti modelu M4. Světovou premiéru si nové, nebo přesněji řečeno omlazené M2 odbude v dubnu na šanghajském autosalonu v Číně.

Foto: BMW

BMW M2 Competition (2018)

Související témata:

Výběr článků

Načítám