Článek
Alpina je synonymum pro prvotřídní zpracování, jedinečné jízdní vlastnosti a především výkonné motory zaměřené především na přeplňování. V současné době je v nabídce pětice modelů, které mají výkonové rozpětí od 147 do 390 kW. Specialitou je nasazení zvláštního přeplňovacího systému, který přebírá výhody kompresoru i turbodmychadla - tzv. radiálního kompresoru.
BMW Alpina B3 Coupéfoto: Novinky/Alpina
Většina z vozů je navíc v několika karosářských provedeních a každý vůz má několik možností dodatečné dovýbavy. Takže výsledkem je velmi slušný výběr, který nyní nabízí i česká společnost AuTec.
Nabídka vozů Alpina | |||
---|---|---|---|
Model | Karosářské varianty | Motor | Výkon |
D3 | Sedan, Touring | R6d 2.0 turbo | 147 kW |
B3 | Sedan, Touring, Convertible | R6 3.0 bi-turo | 265 kW |
B5 S | Sedan, Touring | V8 4.4 turbo | 390 kW |
B6 S | Coupé, Convertible | V8 4.4 turbo | 390 kW |
B7 | Sedan | V8 4.4 turbo | 368 kW |
Kde to začalo
Jméno Bukard Bovensiepen je automobilovém světě známé už od roku 1961. Jenže tehdy se ještě neukázaly všechny vlohy tohoto kouzelníka s motory. Jako první totiž začal dodávat dvojitý karburátor za cenu 990 DM do BMW 1500. To byl vůbec první úspěch, na kterém založi svou budoucnost.
V následujících dobách založil společnost Alpina (jeho otec měl stejnojmennou továrnu na psací stroje) a začal upravovat vozy BMW pro závody. Závodní tratě byly vzápětí plné jeho aut a mnohé z nich se dočkaly slušných výsledků. Například v roce 1970 zvítězil vůz Alpina ve čtyřiadvacítce na dráze Spa Franchorchamps
Vzpomínka na Göser Team foto: Novinky/Alpina
Ještě několik let se proháněly po závodních tratích vozy s touto značkou, ale výdělečný podnik to moc není. V roce 1983 se tak stává Alpina nově zaregistrovanou značkou, která nabízí své výrobky zákazníkům pro standardní používání. Značka si hodlá stále udržet svou exkluzivitu, takže se zavázala, že ročně nevyrobí více než 1000 vozů.