Článek
Historicky nejvýkonnější vůz od značky Alpina vznikne v limitované edici 99 kusů.
Pod kapotou je uložený 4,4litrový bi-turbo přeplňovaný motor V8, který nabízí nejvyšší výkon 466 kW (643 k) a působivých 850 Nm točivého momentu. Model B8 GT tak čistě výkonem zastíní i plnotučný model BMW M8, který nabízí nejvyšší výkon 460 kW (625 k) a 800 Nm točivého momentu.
Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládá B8 GT za 3,3 sekundy, což je o 0,1 sekundy pomaleji než BMW M8. Na německých dálnicích ovšem B8 GT nabídne maximální rychlost 330 km/h, zatímco BMW M8 nabízí s příplatkovým odemčením omezovače na 250 km/h maximálně 305 km/h.
Proti staršímu modelu B8, ze kterého Alpina při ladění vycházela, nabízí B8 GT upravený výfukový systém s lepším zvukem, upravené rozdělování výkonu v systému pohonu všech kol s preferencí zadních kol a zadní elektronicky řízený diferenciál dostal upravený software. Vůz by tak měl nabídnout ještě lepší agilitu, stále však slibuje i komfort cestovního GT modelu. To je ostatně smyslem všech vozů Alpina, nabídnout vysoký výkon v decentním, komfortním, ale velmi schopném balíčku.
Úpravy exteriéru zahrnují 21palcová kovaná kola nebo nové aerodynamické prvky vyrobené z karbonu, jako je například nový zadní difuzor. Na prazích a B-sloupcích nechybí označení B8 GT. Kabina nabídne kožené čalounění, dřevěné dekory a zajímavým detailem je i kovově vykládaný podpis zakladatele značky Alpina.
Společnost plánuje výrobu pouze 99 vozů, přičemž 20 kusů nabídne dvoubarevné lakování, u zbylých si zákazníci mohou vybrat jednu ze sedmi barev. Cena Alpiny B8 GT v Německu startuje od 225 000 eur (asi 5,7 milionu), zákazníci ale kromě vozu dostanou i speciální cestovní tašky a ladící hodinky.
Jedná se o jednu z posledních edic předtím, než Alpině na konci roku 2025 vyprší smlouva s BMW o spolupráci v současné podobě a stane se plnou součástí skupiny BMW. Plány s exkluzivním úpravcem nejsou jasné, značka by podle zákulisních informací měla sloužit jako výbavový stupeň s vysokou mírou individualizace.