Článek
Aibagy jsou v dnešních automobilech samozřejmostí, v těch současných jich obvykle najdete alespoň šest. Kromě klasických řešení se objevují i nafukovací vaky umístěné přímo v zadních bezpečnostních pásech (Ford), airbagy mezi cestujícími vzadu (Toyota), případně airbagy na kapotě pro zmírnění následků při sražení chodců (Volvo).
TRW nyní vyvíjí vzduchové vaky, které by se nafukovaly z boku vozidla. Cílem je lépe chránit posádku při bočních nárazech. Airbag by se musel nafouknout těsně před srážkou, což je rozdíl proti současným airbagům – ty se vystřelí v momentě srážky. Z důvodů enormní náročnosti při vývoji se předpokládá, že boční vnější airbagy se do automobilů dostanou až za několik let.
TRW nyní testuje boční airbagy s objemem cca 200 litrů, které jsou dlouhé 2 metry, na výšku měří 70 centimetrů a mají tloušťku 15–20 centimetrů. K nafouknutí se používají dvě patrony.