Hlavní obsah

Tříválce ze Škodovky nejdou na odbyt

Novinky,

Stále klesající zájem o základní dvanáctistovkové zážehové tříválce z produkce české Škody Auto zapříčinil snížení výroby tohoto motoru. Zájemci o nejlevnější verze se však nemusí obávat - tříválec zůstane i nadále ve výrobě a počítá se s ním i pro další fabii.

Článek

Na konci tohoto roku se počítá s výslednou produkcí 273 000 agregátů, což je proti minulému roku o 10 % méně. Motor, který se dodává i do dalších modelů z koncernu Volkswagen (VW Fox, VW Polo, Seat Ibiza a Seat Cordóba) je nyní méně žádaný. Kupíkladu VW Fox určený pro Evropu jím byl vybavený z 95 %, nyní tento podíl klesl o 25 %!

Jako nejsilnější odběratel agregátu je však stále domácí Škoda. Té je určeno 108 000 motorů, na druhém místě jsou modely ze Španělska. Tříválcový agregát se i přes snížený zájem nemusí obávat budoucnosti - Současná fabia má v prodejích stále 45% podíl.

Související témata:

Související články

Kvasiny vyrobily stotisící Škodu Superb

Z montážní linky závodu Škoda Auto v Kvasinách sjel ve čtvrtek již stotisící vůz Superb, v současnosti největší model automobilky Škoda. Jubilejní černou...

Škoda rozšíří výrobu nové řady Roomster

Od 22. listopadu nasazuje Škoda Auto také třetí směnu ve výrobě Roomsteru v závodě Kvasinách. Důvodem je rostoucí poptávka po čtvrté modelové řadě automobilky...

Škoda Octavia GT jen pro řecký trh

Škoda prodává ještě výkonnější variantu staré Octavie, než je ta s označením RS. Na zádi se objevují písmena GT, která značí výkonnější variantu klasické...

Výběr článků

Načítám