Článek
Toyota iQ se bude prodávat se třemi motory - benzínovým 1,0l VVT-i s výkonem 68 koní a malým turbodieselem 1,4 D-4D (90 k a 190 Nm). V průběhu roku přijde japonská automobilka také s benzínovým 1,33l Dual VVT-i. Litrový zážehový motor má emise CO2 99 g/km a kombinovanou spotřebu 4,3 l/100km. Naftová třináctistovka má spotřebu ještě o tři decilitry nižší.
Model iQ se bude nabízet s manuální pěti či šestistupňovou převodovkou nebo se samočinnou převodovkou Multidrive. Zajímavostí městského mini od Toyoty je nízkoprofilová palivová nádrž o výšce pouhých 120 mm pod podlahou.
Prodávat se iQ začne v září, základní cena startuje na 339 900 korunách za verzi s benzínovým litrovým motorem. Nejlevnější verze s turbodieselovou třináctistovkou stojí 429 900 korun, nejdražší verze s automatickou převodovkou a benzínovou třináctistovkou přijde na 454 900 korun.
FOTO: Toyota
Za malé auto se může zdát 340 tisíc hodně, základní výbava je nicméně bohatá. Zahrnuje systém ABS+EBD+BA, devět airbagů včetně kolenního a hlavového airbagu v oblasti zadního okna, klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, 15“kola z lehkých slitin, palubní počítač, radiopřehrávač CD s podporou MP3 / WMA či optitronové palubní přístroje.
Nejbližší konkurent Toyoty iQ, Smart ForTwo stojí s litrovým tříválcovým motorem o výkonu 61 koní nejméně 253 500 krun, nemá ovšem tak bohatou základní výbavu a celkově je méně praktický - narozdíl od iQ je určen nejvýše pro dva cestující.