Článek
Po eVitu a eSprinteru je tu EQV, třetí do elektrické party značky Mercedes-Benz užitkové vozy. Právě písmena EQ jsou společným jmenovatele elektrifikace osobních vozů s třícípou hvězdou ve znaku.
Elektrická pohonná jednotka se v Mercedesu-Benz EQV nachází na přední nápravě pod dynamicky vyhlížející čelní maskou s přístupem k zásuvce pro dobíjení v předním nárazníku. Má špičkový výkon až 150 kW.
Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný a kompaktní celek. Energie je dodávána lithium-iontovou baterií pod podlahou vozidla, jejíž nízká a centrální poloha má pozitivní vliv na řízení EQV. Maximální rychlost 160 km/h zajišťuje, že se do svého cíle dostanete rychle i mimo městské prostředí.
V základní výbavě je vodou chlazená palubní nabíječka s kapacitou 11 kW, vhodná jak k domácímu AC nabíjení, tak na nabíjení na veřejných nabíječkách. Baterie s využitelnou kapacitou 90 kWh poskytuje maximální dojezd 405 kilometrů. Instalace baterie v prostoru pod podlahou znamená, že vnitřní prostor vozidla nedoznal změn.
Všechny členy rodiny EQ spojuje neotřelý designový jazyk. Tím nejvýraznějším je černý panel na masce chladiče se stříbrnými lamelami. Estetika exteriéru je přenesena i dovnitř vozu. Obecně je EQV vyvedeno odlišně než tradiční véčko.
Najdete zde doplňky s růžovým zlatem. Důležitou roli hraje i na palubní desce, kde doplňuje čalounění vyvedené v modré kůži. Využití našel tento prvek na orámování ovládacích prvků infotainmentu a zvukového systému, popřípadě na prošívání sedadel.
Konečně se také ve véčku objevuje novější infotainment MBUX s dotykovou desetipalcovou obrazovkou a pokročilým hlasovým ovládáním. Ten ještě i v rámci nedávného faceliftu k dispozici nebyl.
Novinka se představí na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu. Ceny ani příchod na český trh zatím nejsou známy.