Článek
Srazy aut či veteránů jsou běžné i v Česku, ale protože u nás máme v zimě sníh a auta ráda reznou, přes zimu byste tu různé srazy spočítali na prstech jedné ruky. Ve španělské Pamploně se však s veterány lépe jezdí i o poslední adventní neděli, a tak si majitelé Seatů 600 dali dostaveníčko u příležitosti místního běhu s býky. Sešla se jich zhruba třicítka, uvádí agentura EFE, která zprávu s videem přináší.
Tohle auto zná svět jako Fiat 600, který spolu s menší „pětistovkou“ motorizoval Itálii od poloviny 50. let minulého století. V Barceloně se ovšem v letech 1957-1973 licenčně vyráběl jako Seat 600 a pro Španělsko byl stejně důležitý, jako pro Itálii.
Nebylo to první auto Seatu, tím byl rovněž licenční model 1400, ovšem ten byl luxusnější a poměrně drahý. „Šestistovka“ byla druhá v pořadí a bylo to levné auto, které motorizovalo masy.
Říkalo se mu „pelotilla“ („kulička") a číselné označení bylo odvozeno od prvního motoru. Ten měl objem 633 ccm, byl umístěn vzadu a zadní kola poháněl silou 20 koní skrz čtyřstupňovou manuální převodovku. Později narostl objem na 767 ccm a výkon se přiblížil třiceti koním. Vznikla jeho prodloužená verze s označením 800, které přibyl jeden pár zadních dveří a vyráběla se jen ve Španělsku, neměla základ ve fiatu. Říkalo se jí také „čtyřdveřová 600“ a vyráběla se v letech 1963-1968.