Hlavní obsah

Třicítka Seatů 600 si dala sraz při běhu s býky v Pamploně

Příznivci auta, které motorizovalo Španělsko, si dali sraz ve městě Pamplona. Seat 600, jak se vůz oficiálně jmenuje, byl licenční výrobou italského Fiatu 600.

Karavana vozů SEAT 600 projela Pamplonou.Video: EFE, Reuters

Článek

Srazy aut či veteránů jsou běžné i v Česku, ale protože u nás máme v zimě sníh a auta ráda reznou, přes zimu byste tu různé srazy spočítali na prstech jedné ruky. Ve španělské Pamploně se však s veterány lépe jezdí i o poslední adventní neděli, a tak si majitelé Seatů 600 dali dostaveníčko u příležitosti místního běhu s býky. Sešla se jich zhruba třicítka, uvádí agentura EFE, která zprávu s videem přináší.

Tohle auto zná svět jako Fiat 600, který spolu s menší „pětistovkou“ motorizoval Itálii od poloviny 50. let minulého století. V Barceloně se ovšem v letech 1957-1973 licenčně vyráběl jako Seat 600 a pro Španělsko byl stejně důležitý, jako pro Itálii.

Foto: Marek Bednář, Novinky

První model automobilky Seat, označený 1400, ve verzi B zachycený v Barceloně

Nebylo to první auto Seatu, tím byl rovněž licenční model 1400, ovšem ten byl luxusnější a poměrně drahý. „Šestistovka“ byla druhá v pořadí a bylo to levné auto, které motorizovalo masy.

Říkalo se mu „pelotilla“ („kulička") a číselné označení bylo odvozeno od prvního motoru. Ten měl objem 633 ccm, byl umístěn vzadu a zadní kola poháněl silou 20 koní skrz čtyřstupňovou manuální převodovku. Později narostl objem na 767 ccm a výkon se přiblížil třiceti koním. Vznikla jeho prodloužená verze s označením 800, které přibyl jeden pár zadních dveří a vyráběla se jen ve Španělsku, neměla základ ve fiatu. Říkalo se jí také „čtyřdveřová 600“ a vyráběla se v letech 1963-1968.

Cupra je úspěšná, ale Seat k zániku nespěje, říká předseda představenstva

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám