Článek
Třebaže se na šanghajském autosalonu představila řada aut, která v dohledné době uvidíme i na evropském trhu, jakožto čínský podnik ho samozřejmě nemohly vynechat místní značky. A někdy to, co přivezly, vypadá pro evropské oko vážně podivně.
Šanghajský autosalon odstartoval, přináší novinky i pro Evropu
Značka BYD, známá především elektrickými auty, přivezla kromě nové 800V platformy, u níž se hovoří o dojezdu přes 1000 km na jedno nabití, také kompaktní vůz EA1. Ten také poprvé ukázalo logo bez oválného obrysu. Automobilka prezentovala i koncept X Dream a dovezla vůz s názvem Han, který zaujme otočným centrálním displejem.
Trochu víc pozornosti vzbudila značka Tank, která na autosalonu zažila své odhalení veřejnosti. Patří pod koncern Great Wall Motor a bude nabízet vozy třídy SUV. Rovnou ukázala vlajkovou loď s označením 800, která nemá malé ambice – je inspirovaná Rolls-Roycem Cullinan. Pod kapotou však podle dostupných informací má být dvoulitrový čtyřválec nebo třílitrový šestiválec, žádná V12.
Kromě toho se ukázal také Tank 300, který není novinkou – už dříve se začal prodávat pod značkou Wey. Jeho úspěch byl ale tak velký, že se koncern rozhodl značku Tank osamostatnit. „Třístovka” není nepodobná Mercedesu třídy G nebo Jeepu Wrangler – možná proto je tak úspěšná.
Tank 700 navzdory svému označení vysokým číslem sdílí žebřinový rám s 300; také je zaměřený spíš na jízdu mimo asfalt než na luxus. Automobilka se holedbá, že zejména díky modelu 800 se stane velkým globálním hráčem na trhu SUV.
Za zmínku stojí také crossover Ford Evos. Vznikl v Číně u firmy Changan Ford a také se tam bude vyrábět a výhradně prodávat, ale podle automobilky by nějak takto mohl vypadat nástupce modelu Mondeo. Ten totiž v roce 2022 skončí pravděpodobně bez přímé náhrady.