Článek
V letošním roce postupně začalo být jasné, že se Lexus zbaví svých kompaktních modelů s klasickými karoseriemi. Ortel pro CT znamenal příchod crossoveru UX.
Sedan IS se pak v nové generaci ukázal jen ve Spojených státech. Nové vydání rovněž nemáme čekat ani u odvozeného kupé střední třídy, RC. Ovšem prozatím s výjimkou pětilitrové varianty RC F.
Všechny tři zmíněné modely se již od léta nevyrábí a luxusní odnož Toyoty nemá v plánu jejich vzkříšení ani v nových generacích.
„Je to rozhodnutí založené na vývoji našeho portfolia,“ řekl pro Automotive News nejmenovaný mluvčí Lexusu. „Pokud se podíváte na prodej Lexusu v Evropě a na celkový trh, jde vývoj spíše směrem k SUV,“ pokračuje zdroj.
Lexus výrazně zmodernizoval sedan IS, stále nemusí mít turbodmychadlo
Čísla ostatní hovoří za vše. V Evropě byl hatchback CT od ledna do srpna letošního roku prodán pouze ve 2344 kusech. Sedan IS zaznamenal během prvních osm měsíců roku 2020 jen 1010 prodaných kusů, zatímco RC našel 422 nových zákazníků.
Pro srovnání jsou čísla mnohem lepší u crossoverů a SUV Lexusu. UX byl bestsellerem značky na starém kontinentu s 10 291 dodávkami za prvních osm měsíců roku. NX zaostalo s prodejem 7739, následuje RX, největší SUV značky Lexus, s prodejem v 3474 kusech za stejné období.