Hlavní obsah

Trápí vás nízký dojezd elektromobilu? Zapřáhněte vozíček s dodatečnou baterií

Vypadá to jako špatný vtip nebo jako apríl, ale je to tvrdá realita - francouzská společnost EP Tender pracuje na powerbance pro elektromobily ve formě malého vozíčku. A není to první její projekt tohoto typu.

Foto: Profimedia.cz

Starší varianta EP Tenderu s benzínovým generátorem uvnitř na autosalonu v Ženevě v roce 2016

Článek

Dojezd elektromobilů na jedno nabití a dlouhá doba doplňování energie jsou v současnosti spolu s vysokou pořizovací cenou největší problémy rozmachu této technologie jak v osobních autech, tak i v nákladní autodopravě. Francouzská firma EP Tender však pro osobní vozy nabízí řešení – nabíjecí přívěs. Jmenuje se Tender, jako lokomotivní tendr.

Na vzdálenou chatu elektromobilem? Ano, ale...

AutoMoto

A přesně tím i je – je to prostě přívěs, který dokáže váš Renault Zoe nabít, a to za jízdy. Firma podle svého webu v současnosti pracuje na vozíčku, v němž je uložena baterie o kapacitě 36,5 kWh. Cílem vývoje je dostat se na 60 kWh.

Už těch šestatřicet není vůbec špatné číslo, třeba Hyundai Ioniq Electric má baterie o 38,3 kWh a zmíněný Renault Zoe měl před faceliftem 40kWh baterií, po faceliftu je k mání s 52kWh baterií. Podle efektivity přenosu energie z vozíčku do baterie vozidla tedy můžeme odhadovat, že bude znamenat nějakých 200–250 km dojezdu.

Australští vědci slibují dojezd elektromobilu 1000 kilometrů, díky revoluční baterii

AutoMoto

Na rozdíl od vestavěné baterie však má Tender zásadní výhodu, že dokáže vůz nabíjet za jízdy. A také má být vybitý Tender možné vyměnit za jiný, nabitý. Podle dostupných informací je Tender v současnosti kompatibilní jen s Renaultem Zoe, neboť je vůz nutné drobně upravit jednak pro tažení přívěsu a jednak pro nabíjení za jízdy.

To už ale není problém, neboť firma má s nabíjecími vozíčky zkušenosti. Už v letech 2013 a 2014 představila variantu s 22kW benzínovým generátorem, který měl zásobu paliva ekvivalentní 80 kilowatthodinám uloženým v baterii.

Tato varianta je podle dostupných informací již ve zkušebním provozu na francouzských silnicích, ale obrázků na sociálních médiích není moc a většina z nich je datovaných do let 2017 a 2018.

Související články

Výběr článků

Načítám