Článek
Volkswagen Transporter poslední generace měl pod kapotou dieselový motor 2.0 TDI o výkonu 110 kW spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Při celkové ujeté vzdálenosti 1058 kilometrů byla průměrná rychlost rovných 70 kilometrů v hodině. Celková spotřeba paliva dosáhla hodnoty 4,91 litru na sto ujetých kilometrů. To je o dvacet procent méně, než kolik je normovaná homologační spotřeba v kombinovaném režimu.
V případě úsporné jízdy v reálném provozu šlo o hodnotu vypočítanou na základě skutečné spotřeby paliva, a nikoliv informací z palubního počítače, které si často pár deci uberou. Na regulérnost měření spotřeby paliva dohlédla nezávislá organizace IPMC.
Dlužno dodat, že Plattner měl při 30stupňových vedrech vypnutou klimatizaci a zavřená okna. „Cestovní rychlost na rovné silnici jsem se snažil držet relativně vysokou, přibližně 110 až 120 km /h. Snažil jsem se, aby auto co nejvíc ‚plachtilo‘, to znamená jet předvídavě, s minimálním brzděním,” uvedl rekordman.
Gerhard Plattner má na svém kontě desítky rekordů v hospodárné jízdě automobilem i celou řadu pozoruhodných výkonů. Mezi jeho rekordy patří například 1000 km Německem s průměrnou spotřebou 2,12 l/100 km, nonstop cesta patnácti zeměmi Evropy za 100 eur na palivo, nejrychlejší objetí světa automobilem (za 28 dnů) i nejhospodárnější jízda kolem světa (3,78 l/100 km).