Článek
Do Prahy zavítala vozidla z celé České republiky. "Sjelo se nám sem 160 aut, což nás opravdu překvapilo, nečekali jsme takový zájem, je to bomba. Všichni jsou z toho takzvaně vyřízení," řekl Svatoš. "Je to legenda, je to vášeň," dodal.
Lidi na akci přilákalo zejména hezké počasí, podle organizátora také zajímavý program a možnost dostat se mezi lidi - projet se.
"Trabant je hrozně jednoduché auto, všichni ho mají rádi a je to taková nostalgie na doby minulé," míní Svatoš. Lidé prý mají rádi trabanty i proto, že celé vozidlo se dá opravovat podomácku v garáži.

Nejstarší auto, které se zúčastnilo sobotní akce, mělo rok výroby 1964, nejmladší pak 1991. Historicky úplně první trabant vyjel roku 1957, do prodeje byl uveden v roce 1958, připomněl Svatoš.
Kolona nablýskaných veteránů byla součástí víkendového srazu milovníků východoněmeckých dvoutaktních vozítek nazvaného Pražská trabantiáda, jehož 12. ročník hostí od pátku kemp Džbán. Po celý den se na Džbánu konaly soutěže - například v jízdě zručnosti nebo ve výměně kola na čas. Akce pokračuje v neděli.