Článek
Trabant nT je narozdíl od svého předchůdce, který byl pro svůj dvoutaktní motor synonymem zápachu a hluku, vybaven tichým elektromotorem o výkonu 47 kilowattů. Ten vozu umožňuje dosáhnout rychlosti až 130 kilometrů za hodinu. Automobil by se mohl prodávat za cenu kolem 20 tisíc eur, tedy zhruba 500 tisíc korun. Svými rozměry je novodobý "Trabi" velký asi jako Fabia hatchback.
Baterie vozu jsou nabíjeny buď prostřednictvím solárního panelu na střeše, nebo z elektrické sítě. Ze zásuvky na 220 voltů trvá nabití asi osm hodin a vůz na jedno nabití ujede až 160 kilometrů. Nápad obnovit výrobu kdysi oblíbeného automobilu měla bavorská firma miniaturních vozidel a letadel Herpa. Ta již dříve trabanty vyráběla jako modely v měřítku 1:87 a podle jejího manažera Klause Schindlera se rozhodla projekt znovuzrození Trabantu nastartovat před dvěma lety.
Legendární trabanty se vyráběly v saské fabrice VEB Sachsenring Automobilwerke ve Cvikově (Zwickau) od listopadu 1957 do jara 1991. Vyrobilo se jich více než tři milióny. Navzdory minimálnímu vnitřnímu prostoru a slabému motoru si trabant během let získal řadu příznivců. Původní vozy dnes patří i mezi sběratelsky cenný artikl.